صحنه نمایش استان مرکزی میزبان رقابت هنرمندان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شامگاه گذشته کارگردانان و فعالان تئاتر استان مرکزی با حضور در منزل فرهاد رحمتی هنرمند پیشکسوت تئاتر استان که مدتی است در بستر بیماری است، ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله‌ی وی، آیین افتتاح نمادین جشنواره را در منزل وی و در کنار بستر وی برگزار کردند.

 

فرهاد رحمتی کارگردان تئاتر که در عرصه کودک فعالیت دارد سال‌هاست که با گروه پیام به فعالیت هنری می‌پردازد. این هنرمند پیشکسوت متأسفانه مدتی است دچار بیماری و عارضه کلیوی شده است.

 

به گزارش ایسنا، در جشنواره چهارم که به همت حوزه هنری استان مرکزی امروز و فردا در اراک برگزار می‌شود ۱۶ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی به داوری دکتر چیستا یثربی، حجت‌الله سبزی و سینا دلشادی در محل فرهنگسرای آیینه اجرا و به داوری گذاشته می‌شود.

 

به گفته برگزارکنندگان، کارگاه آموزشی تئاتر چیستا یثربی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است که همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره استانی برگزار خواهد شد، این کارگاه برای هنرمندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره روز جمعه ۹ اسفندماه در محل فرهنگسرای آیینه اراک از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار خواهد شد.

 

 چیستا یثربی از اعضای هیئت داوران چهارمین جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه و دکترای روانشناسی از دانشگاه الزهرا(س) است.

 

 وی تا به حال جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده و در سال ۱۳۸۹ نمایش “جنایت و مکافات” را براساس رمان «جنایت و مکافات» در جشنواره کلاسیک‌های روسیه در مسکو اجرا کرد که این نمایش در این جشنواره در سه رشته نامزد و موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.

 

 سرخ سوزان، میهمان سرزمین خواب، یک شب دیگر هم بمان سیلویا، بانویی برای همیشه، دخترک و مرد مرده، جن کوچک عزیز، و … از دیگر آثار این هنرمند در عرصه نویسندگی و کارگردانی نمایش است.

 

به گزارش ایسنا، و به نقل از برگزارکنندگان، جشنواره چهارم در این دوره شاهد حضور فعال و پررنگ بانوان هنرمند و فعال عرصه تئاتر استان در دو بخش نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی است.

 

حضور بانوان در سه نمایش صحنه‌ای در کسوت نویسنده و کارگردان و همچنین در دو اجرای نمایشنامه‌خوانی نشان از علاقه‌مندی و رشد این قشر از هنرمندان در استان دارد.

 

هنرآفرینان سپیده ساری کارگردان نمایش «یک ربع به جنگ»، سحر میرزاخانی نویسنده و سهیلا میرزاخانی کارگردان نمایش «سوتفاهم» و مهسا نظری به عنوان نویسنده نمایش «خیال خام خان جان» چهار بانوی شرکت‌کننده در بخش رقابتی نمایش کوتاه صحنه هستند.

 

 در بخش نمایشنامه‌خوانی نیز زهرا امیری کارگردان «شب محبوبه» است و الهه فربدزاده نیز نویسندگی و کارگردانی نمایش «سایه‌ی دوستی» را بر عهده دارد.

 

به گزارش ایسنا در روز اول جشنواره هشت اثر نمایشی از ساعت ۱۵.۳۰ لغایت ۱۹.۳۰ و هشت اثر نمایشی دیگر در روز دوم جشنواره یعنی فردا به رقابت می‌پردازند.

 

آئین اختتامیه این جشنواره روز جمعه ساعت ۱۶ در سالن استاد هدایتی فرهنگسرای آئینه اراک برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.