امضای تفاهم نامه توزیع برق استان مرکزی با دانشگاه صنعتی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هدف از امضای این تفاهم نامه را ارتقا و افزایش همکاری میان صنعت و دانشگاه و بهره مندی از پتانسیل های دانشگاهی عنوان کرد.
محمد اله داد با بیان اینکه شرکت های پیشرو در صنعت برق همکاری گسترده ای با دانشگاه ها دارند، گفت: این ارتباط رشد و بالندگی صنعت برق را به همراه داشته است.
وی افزود: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه موجبات افزایش رضایت مندی و بهبود نسبی در ارائه خدمات به مردم شریف استان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عهده دار خدمات دهی به بیش از ۶۵۰ هزار مشترک با ۲۰ هزار کیلومتر شبکه برق و ۱۵هزار دستگاه ترانسفورماتور در سطح استان است.
اله داد اظهار داشت: با احتساب ۴۰ درصد مصرف برق در بخش صنعتی و ۳۰ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی افتخار داریم که ۷۰ درصد انرژی در استان را به بخش مولد جامعه تحویل دهیم.
وی همکاری در فعال سازی و راه اندازی اتاق فکر صنعت توزیع برق استان مرکزی با هدف شناسایی نیازمندی های تحقیقاتی شرکت، پیاده سازی و استقرار مدیریت تکنولوژی، همکاری در تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها را از جمله محورهای این تفاهم نامه دانست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: همکاری متقابل در زمینه انتشار کتب و مجله تخصصی علمی و پژوهشی در رشته های مختلف و همکاری مشترک در انجام و هدایت طرح های پژوهشی و پروژه های تحقیقاتی را از دیگر محورها عنوان کرد.
اله داد کسب رتبه اول کاهش پیک بار سال ۹۴ توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی در گروه دوم شرکت های توزیع برق کشور و کسب رتبه برتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت در ارزیابی وزارت نیرو در سال ۹۳ را نتیجه تلاش های شبانه روزی یکایک همکاران دانست.
اله داد بابیان اینکه مدت این تفاهم نامه از آبان ماه سال جاری به مدت دوسال است گفت: این تفاهم نامه در ۴ ماده، شامل موضوع تفاهم نامه، محورهای همکاری، روش اجرایی، مدت و … است.
وی وصول مطالبات، تلفات انرژی، فرسودگی تجهیزات و شبکه، برداشت اطلاعات تعداد بالای ذینفعان، عدم استفاده کامل از ظرفیت های بخش خصوصی را از عمده ترین چالش های شرکت های توزیع برشمرد.
رییس دانشگاه صنعتی اراک نیز بابیان اینکه امروزه یکی از مولفه‌های اصلی قدرت، علم است، افزود: مدیریت هدفمند پژوهش باعث رشد و بالندگی علمی و صنعتی ایران اسلامی خواهد شد.
محسن نجفی افزود: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه با هدف توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثر از ظرفیت های موجود در دانشگاه و صنعت برق موجبات پیشرفت علم در این زمینه مهیا شود.
علی اکبر بصیری رییس گروه GIS و مطالعات فنی سیستم شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند صنایع و سازمان ها را به سمت کاربرد علوم جدید و نوآوری سوق دهند، افزود: علم و فناوری هر دو سازنده تمدن بشری هستند و توسعه هر کدام بدون دیگری ممکن نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.