سرما و یخبندان ۱۵۰ میلیارد ریال به کشاورزی خنداب خسارت وارد

به گزارش مرکزی دیلی، ˈعلی شریفیˈ روز دو شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر کاهش دما و افزایش برودت ، ۳۰ تا ۳۸ درصدی باغهای انگور، هلو، بادام ، گردو و سیب دچار سرمازدگی شده است.

وی ادامه داد: سالانه بخشی از محصولات باغی این منطقه در اثر کاهش دما از بین می رود این مسئله باعث نوسان در میزان تولید و قیمت محصولات در بازار و در نهایت وارد آمدن خسارات فراوان به باغداران می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: درصدی از این خسارت با کمی مدیریت و مراقبت مناسب باغات قابل جبران است که کشاورزان باید با یک برنامه مشخص اقدمات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان خنداب قابلیت خوبی در تولید محصولات باغی دارد بیان کرد: هم اکنون بیش از نه هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

شریفی با بیان اینکه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی از بیمه محصولات نداشته اند تاکید کرد :باغداران نسبت به بیمه محصول خود اقدام نمایند تا امکان جبران خسارت وارده به آنان وجود داشته باشد .

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن فصل سمپاشی کشاورزان نیز بایستی نسبت به سمپاشی زمستانه اقدام نمایند تا با آفت کمتری در تابستان روبرو شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.