چاپ بیش از ۱۲۰کتاب مهارتی توسط فنی و حرفه ای مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی  به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، با اشاره به فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه ای به عنوان مسئول کارگروه تدوین کتب و منابع آموزشی سازمان، وظیفه هدایت کتب آموزشی را در سطح کشور بر عهده دارد.

وی افزود: تدوین کتب آموزشی مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای سبب افزایش انگیزه دانش آموزان و دانشجویان به فراگیری علوم فنی می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مرکزی در نمایشگاه الکامپ و تلکام گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مرکزی در زمینه‌های مختلف الکترونیک، برق، کامپیوتر و رشته‌های مشابه آن در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

نجفی زاده تصریح کرد: بیش از۵ هزار استاندارد آموزشی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای تهیه و تدوین شده که بخش عمده‌ای از آنها پیرامون رشته‌های برق، الکترونیک و کامپیوتر است.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از این رشته‌ها در حدود ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به محورهای آموزش اداره کل فنی و حرفه ای برای حضور در نمایشگاه الکامپ و تلکام گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در ۲محور دولتی شامل مراکز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و در بخش خصوصی که شامل آموزشگاه‌های آزاد می شد در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

نجفی زاده تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد در حرفه‌های مختلف به ویژه رشته‌های برق، الکترونیک و کامپیوتر در این نمایشگاه شرکت کردند تا دستاوردها و برنامه‌های بخش خصوصی را برای آگاهی هر چه بهتر مردم به ویژه نسل جوان ارائه کنند.

وی افزود: هدف از حضور اداره کل فنی و حرفه ای در نمایشگاه الکامپ و تلکام آشنایی نزدیک مردم و نسل جوان با توانمندی‌های آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان بود.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به سابقه علم روباتیک گفت: یکی از رشته‌های با سابقه‌ای که در مجموعه آموزش فنی حرفه‌ای از سال‌های پیش شروع به فعالیت کرده و روز به روز فعال‌تر شده رشته‌های مربوط به روباتیک است.

نجفی زاده تصریح کرد: پیش‌زمینه علم روباتیک در حوزه آموزش‌های هیدرولیک، پنوماتیک، الکتروهیدرولیک، الکتروپنوماتیک توسط این اداره کل فراهم شده به گونه ای که آموزش‌های مکاترونیک در مرکزی در سطح کشور زبانزد است.

وی افزود: در نمایشگاه الکامپ و تلکام بیش از ۴ غرفه برای مجموعه آموزش و فنی حرفه‌ای در نظر گرفته شده بود که ۵۰ درصد غرفه‌ها در اختیار بخش خصوصی و ۵۰ درصد بقیه در اختیار بخش دولتی قرار گرفت.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش دولتی نمایشگاه الکامپ و تلکام گفت: در این نمایشگاه نشریاتی که در زمینه‌های مرتبط با صنعت برق و کامپیوتر و سایر رشته‌های مهارتی  توسط سازمان چاپ و منتشر شده بود برای آگاهی افرادی که برای بازدید از نمایشگاه آمده بودند، برای فروش در محل نمایشگاه در مقابل دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.