گلایه شهروندان اراکی از تخلف برخی تاکسی ها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، اکثر شهروندان برای سفرهای درون شهری از وسایل حمل و نقل عمومی چون اتوبوس و تاکسی استفاده می کنند و انتظار آنان سرویس دهی به بهترین شکل و بدون معطلی است.

در کلانشهر اراک شهروندان از نحوه حمل و نقل عمومی به وسیله تاکسی ها و از حضور رانندگان مختلف گلایه دارند.

رانندگان متخلف در طول روز تاکسی خود را در پارکینگ گذاشته و شهروندان باید مدتی را در انتظار چشم به خیابان بدوزند و برخی تاکسیداران هم به دلیل داشتن شغلی دیگر تاکسی را در پارکینگ می خواباندند.

کمبود تعداد تاکسی در سطح شهر و وجود تاکسی های فرسوده از دیگر گلایه های شهروندان بوده و نیازمند توجه هرچه بیشتر است.

تاکسی های فرسوده شهر را آلوده می کنند

یک شهروند اراکی با بیان اینکه تاکسی فرسوده یکی از دلایل آلودگی هوای شهر است، گفت: متاسفانه تعدادی از تاکسی های فعال در شهر فرسوده بوده و نیازمند تعویض است.

ملیحه جابرزاده با اشاره به اینکه درصدی از آلودگی هوای اراک به دلیل وجود تاکسی های فرسوده است، افزود: برخی تاکسی های فرسوده هم به دلیل خرابی شدید از حرکت ایستاده و در محله های مختلف برای مدت طولانی پارک شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکسی های فرسوده پارک شده منبع زباله و زشتی شهر شده است، اظهار کرد: این مشکل نیازمند نظارت و رسیدگی است؛ چرا که شهروندان علاوه بر آسایش و آرامش در حمل و نقل، نیازمند شهری زیبا و پاک هستند.

تاکسیداران دو شغله و خوابیدن تاکسی ها

یک شهروند اراکی با بیان اینکه برخی تاکسیداران به دلیل داشتن شغلی دیگر تاکسی را در ساعاتی از روز غیرفعال و در پارکینگ نگه می دارند، افزود: کارکنان برخی شرکت ها و کارخانه ها تقریبا نیمی از روز شغلی دیگر دارند و ساعت های بیکاری با تاکسی کار می کنند.

محمدعلی ساریخانی با اشاره به اینکه این روش تخلف بوده و سبب تضییع حقوق شهروندان است، افزود: متاسفانه تعداد تاکسی ها با توجه به کلانشهر شدن اراک کم است و برخی از تاکسیداران از این تعداد می کاهند.

وی ادامه داد: اگر این تاکسی ها شناسایی و در اختیار افرادی قرار گیرد که علاقه مند به کار در ساعات مختلف روز به ویژه ساعات پرتردد هستند، تا حدودی مشکل رفت و آمد شهروندان رفع می شود.

فعالیت بیش از ۲ هزار تاکسی در ناوگان شهر اراک

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۲ تاکسی در ناوگان تاکسیرانی شهر اراک فعال است، گفت: از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

رضا علینقی پور ادامه داد: تعدادی از تاکسی های فرسوده قابل استفاده بوده و رانندگان برای تامین معاش خود و انتقال مسافران در سطح شهر از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه برخی تاکسی ها غیرقابل استفاده بوده و در برخی نقاط شهر و نزدیک منزل تاکسیداران خوابیده است، بیان کرد: سازمان تاکسیرانی کلانشهر اراک از ابتدای تابستان سال جاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اقدام به ثبت نام متقاضیان تاکسی کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک با تاکید بر اینکه اولویت ناوگان تاکسیرانی با تبدیل به احسن اتومبیل های فرسوده است، اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان انجام شده اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها بین بانک عامل اعطای تسهیلات به متقاضیان، ستاد نوسازی و ایران خودرو واگذاری انجام نشده است.

علینقی پور تصریح کرد: این مشکل در سراسر کشور وجود داشته و هنوز هماهنگی لازم برای تحویل فاکتور و معرفی رانندگان برای دریافت تسهیلات قطعی نشده است.

طرح گشت بازرسی سازمان تاکسیرانی ادامه دارد

وی با بیان اینکه طرح گشت بازرسی سازمان تاکسیرانی از شرکت ها و کارخانه های سطح شهر اراک از تابستان سال جاری آغاز شد و ادامه دارد، گفت: در پی شکایت برخی از شهروندان از وجود تاکسیدارانی که به عنوان شغل دوم با تاکسی کار می کنند، بازرسی هایی در سطح شهر انجام و برخی متخلفان شناسایی شدند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده از فعالیت برخی رانندگان تاکسی در شرکت ها و کارخانه های سطح شهر اراک، به این نتیجه رسیدیم که با ایجاد گشت بازرسی علاوه بر گشت های دوره ای، رسیدگی ویژه در این بخش انجام شود.

علینقی پور با بیان اینکه ماه های اخیر در گشت های بازرسی انجام شده، تعدادی از رانندگان غیرفعال و دو شغله شاغل در کارخانجانه ها شناسایی شدند، اضافه کرد: پنج خودرو به پارکینگ منتقل و مدارک مابقی، از رانندگان گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه گشت های بازرسی در کلیه نقاط شهر تردد دارند و در صورت مشاهده تاکسی غیرفعال یا دریافت گزارش مردمی با مالک تاکسی برخورد می شود، گفت: پرونده افراد متخلف به هیات انضباطی سازمان ارجاع و پس از جمع بندی های لازم، برخورد قانونی با این افراد انجام و آرا صادر شد.

فعالیت تاکسی بی سیم برای آسایش شهروندان

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک با اشاره به فعالیت تاکسی بیسیم ۱۳۳ برای افزایش آسایش و تردد آسان شهروندان، افزود: به طور متوسط روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ تماس در مرکز تاکسی بیسیم ۱۳۳ دریافت می شود.

علینقی پور با بیان اینکه تماس های مذکور در ماه به بیش از۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد می رسد، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال۲۲۳ هزار و ۲۰۰ مورد جابجایی و ارائه سرویس توسط این ناوگان به شهروندان انجام شده است.

فعالیت ۱۰۰ دستگاه تاکسی بی سیم سمند و پژو در اراک

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر سازمان و اخذ مجوزهای لازم از استانداری، سازمان ارتباطات و مقررات رادیویی کشور، مرکز تاکسی بی سیم ۱۳۳ شهر اراک در سال ۱۳۸۶ با تعداد ۲۰ دستگاه تاکسی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک با بیان اینکه وجود این تاکسی ها با استقبال مردم مواجه شد، تصریح کرد: این مهم زمینه ارتقای ناوگان تاکسی بی سیم را از نظر کیفی و کمی در دستور کار سازمان تاکسیرانی اراک قرار داد.

علینقی پور بیان کرد: اکنون این ناوگان به ۱۰۰ دستگاه تاکسی از نوع سمند و پژو افزایش یافت و باقوت هر چه بهتر و بیشتر به کار خود ادامه می دهد .

وی با اشاره به روند نظارتی و کیفیتی این ناوگان، افزود: سازمان با تجهیز کلیه تاکسی های بی سیم ۱۳۳ به تاکسیمتر و GPS و مرکز کنترل تاکسی بی سیم به سیستم مانیتورینگ، نظارت لحظه به لحظه تاکسی ها را فراهم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک اظهار کرد: سازمان رانندگان را به حضور در شیف بندی های مشخص که در سه شیف کاری ۲۴ ساعت شبانه روز است، موظف کرد.

علینقی پور با اشاره به مدت زمان انتظار مسافرین تا رسیدن تاکسی بی سیم ۱۳۳، اضافه کرد: در بدو راه اندازی مرکز بی سیم ۱۳۳ حداقل ۱۵ دقیقه زمان صرف می شد تا تاکسی به مبدأ درخواستی مسافر برسد که شهروندان از این اتلاف وقت گلایه داشتند.

وی تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر لازم توسط سازمان و افزایش ناوگان، اکنون این زمان به ۷ دقیقه کاهش یافته و رضایت حداکثری شهروندان را به دنبال داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک صدور ۵۲ مورد تعویض کارنامه تاکسیرانی،۲۱ مورد تشکیل پرونده وانت بارها، ۲۱ مورد پروانه تاکسیرانی،  ۱۸ مورد تشکیل پرونده خرید تاکسی و نقل و انتقال تاکسی، ۱۶ مورد صدور کارنامه کمکی تاکسی و ۱۶ مورد تعویض کارنامه ویژه توسط واحد صدورپروانه این سازمان را از جمله فعالیت های سازمان تاکسیرانی اراک در تابستان عنوان کرد.

علینقی پور با تاکید بر جدیت سازمان تاکسیرانی در رسیدگی به شکایات مردمی، گفت: از شهروندان تقاضا می شود، در صورت مشاهده هر گونه تخلف تاکسیداران، مراتب را از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۷۹۹۳، با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی به نشانی www.araktaxi.ir  یا شماره تماس تلفن گویا ۳۲۷۷۴۰۰۴ اعلام کرده تا در اسرع وقت اقدام لازم جهت رسیدگی به شکایات انجام شود.

حمل و نقل آسان و رسیدن به مقصد بدون دغدغه یکی از مهمترین نیازهای اقشار جامعه است و در صورت تامین نشدن این نیاز مشکلات بسیاری برای افراد جامعه به ویژه در ارتباطات روزانه با دیگران ایجاد می کند.

تردد آسان و به موقع رسیدن به مقصد زمینه آرامش خاطر و انجام فعالیت های روزانه را برای افراد به دنبال دارد و نتیجه اصلی آن موفقیت جامعه است؛ چرا که جامعه ای می تواند در عرصه های مختلف پیشرفت کند که افراد آن فرصت ها را غنیمت شمرده و از زمان به بهترین شکل بهره گیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.