تشکیل سندیکای فعالان و نخبگان قرآنی

به گزارش مرکزی دیلی، حبیب الله صابری‌نسب، نخبه قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به نقش ارزشی محققان و پژوهشگران در ترویج فرهنگ پژوهش به ویژه قرآن‌پژوهی در جامعه، گفت: پژوهشگر و محقق می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و محور قرار دادن نیازهای روز جامعه در امر پژوهش در راستای جذب مخاطبان و ترویج فرهنگ پژوهش تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: هر چه پژوهشگر بتواند نسبت به محتوای مورد تحقیق و مطالعه خویش دقیق و عمیق‌تر وارد شود، در رشد و بینش مخاطبان و به تبع آن جامعه نیز تأثیرگذارتر خواهد بود.

عدم مطلوبیت لازم در حوزه قرآن‌پژوهی

صابری‌نسب با اشاره به لزوم تشکیل سندیکای فعالان و نخبگان قرآنی، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز قرآن به‌عنوان تنها سند هدایت بشرمهجور مانده و به‌دلیل برخی مسائل و مشکلات، عدم توجه مسئولان و نبود سندیکای رسمی متشکل از فعالان و نخبگان قرآن هنوز نتوانستیم در حوزه قرآن و قرآن پژوهی به نقطه مطلوب نائل شویم.

وی ادامه داد: اهتمام به قرآن و حمایت از فعالان این عرصه می‌تواند باعث توسعه فرهنگ قرآنی در کشور شده و زمینه جذب نسل جوان را به قرآن فراهم کند.

توجه به کیفیت فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از آمارگرایی

مدرس دانشگاه‌های اراک با اشاره به لزوم پرهیز از آمارگرایی و کمیت و توجه به کیفیت فعالیت‌‌های قرآنی تأکید کرد: توجه به قرآن و آموزه‌های آن تنها به برگزاری سالیانه مسابقات قرآن محدود نمی‌شود و گسترش آن در جامعه نیازمند تأمل بیشتر و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

نخبه قرآنی کشور اظهار کرد: رشد و تعالی اسلام و نهادینه‌شدن آموزه‌های دینی و قرآنی از اهداف متعالی حضرت امام(ره) به‌عنوان احیاگر قرآن در عصر حاضر است و مسئولان نظام نباید از این هدف غافل باشند و در راستای تحقق این مهم، حضور فعال مشاوران قرآنی متخصص در نهادها و دستگاه‌های مختلف که امروز کمتر به آن توجه و خلأ آن به خوبی احساس می‌شود، نیازی مبرم است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.