آصفری: تلاش غرب برای انزوای ایران بی‌نتیجه است

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری (ایسنا)-منطقه مرکزی، اظهار داشت: نهمین دوره اجلاس بین‌المجالس اسلامی در تهران با حضور ۴۹ کشور جهان در تهران به بهترین شکل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت دنیا مسلمانان هستند، تأکید کرد: لازم است که از این پتانسیل و ظرفیت موجود در بین مسلمانان استفاده بهینه شود، برنامه‌ریزی‌های درستی برای حضور موفق آنها در مجامع‌ بین‌المللی صورت گیرد چراکه این حضور قطعاً جایگاه خوبی در جهان به دنبال خواهد داشت.

آصفری تصریح کرد: کشورهای اسلامی، کشورهایی غنی در حوزه منابع‌طبیعی، منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز و همچنین نیروی انسانی هستند و می‌توان این امور را به عنوان یک فرصت مورد توجه قرار داد. اگر از این منابع به صورت منطقی و درست استفاده شود جایگاه کشورهای اسلامی در جهان و در صحنه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جایگاه واقعی و در خور شأن آنها خواهد بود.

وی بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی در جهان را عاملی برای بدل شدن به قطب اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز عدم انسجام در بین کشورهای اسلامی باعث شده است که در شورای امنیت نماینده‌ای از ۲۵ درصد جمعیت دنیا حضور نداشته باشد.

نماینده اراک خنداب و کمیجان دلیل این امر را اختلافاتی که به نوعی استراتژی و کارشکنی غربی‌ها آن را منجر شده است دانست و اضافه کرد: کشورهای اسلامی در اصل موضوع مشترک هستند و در اصول ما اختلافی وجود ندارد اما، در فروع دین اختلافاتی وجود دارد که البته اموری جدی نیست که به آن دامن زده شود.

وی اظهار کرد: امروز باید باید تأسف خورد؛ در جایی که ملت‌های مسلمان جمع هستند غائله‌ای توسط تکفیری‌ها، سلفی‌ها و تروریست‌ها با حمایت غربی‌ها در سوریه و دیگر نقاط کشور ایجاد می‌شود و جای سؤال دارد که چرا خود مسلمانان این موضوع را حل نمی‌کنند و یک نیروی غیرمسلمان برای حل مشکلات مسلمانان وارد عمل می‌شود، این امر تأسف‌آور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه برگزاری اجلاس بین‌المجالس فرصتی است که اتحاد و انسجام بین ملت‌های مسلمان ایجاد شود، در خصوص موضوعات این نشست گفت: در این اجلاس موضوعات محیط‌زیست، حقوق و قانون‌گذاری، مسائل اقتصادی و موضوع فلسطین بررسی شد. البته این اجلاس همچنین در امر ایجاد وحدت می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند.

آصفری تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که غربی‌ها برای منزوی کردن جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، سال گذشته اجلاس غیرمتعهدها در ایران برگزار شد و امروز نیز اجلاس بین‌المجالس اسلامی که این امر نشان از آن دارد که جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا جایگاه والایی است و در امور منطقه و بین‌المللی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.