استاندار مرکزی: هیچ امری در کشور بدون همراهی و کمک مردم محقق نمی‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از حافظان امنیت، هفته نیروی انتظامی امسال که با شعار پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار مزین شده را به همه پرسنل خدوم فرماندهی انتظامی استان تبریک گفت و اظهار داشت: همانطور که در ماده سه قانون تشکیل نیروی انتظامی آمده است هدف از تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی در کشور از لحاظ حوزه ماموریت و تنوع و پیچیدگی وظایف محوله به اندازه نیروی انتظامی نمی‌باشد،‌ گفت: افتخار می‌کنیم به جان برکفانی که با تقدیم شهدای بسیاری در دوران دفاع مقدس از این مرز و بوم دفاع کردند و هم‌اکنون نیز در عرصه تامین نظم و امنیت در جامعه به‌ویژه مبارزه با مواد مخدر و اراذل و اوباش شهدای گرانقدری را نثار نظام کرده و می‌کنند.

مقیمی اقتدار، عزت، خدمت به مردم، درستکاری و امانت‌داری، دفاع از ارزش‌های اسلامی، انجام کار مومنانه و مخلصانه و دقت در انجام وظیفه را از ویژگی‌های نیروی انتظامی عنوان و تاکید کرد: همین ویژگی‌ها باعث تمایز نیروهای پلیس جمهوری اسلامی از سایر کشورها شده است و به فرموده مقام معظم رهبری امروز نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است.

وی گفت: مردمی‌بودن از جمله ویژگی‌های اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و از آنجایی که نیروی انتظامی به‌طور گسترده و مستمر با بدنه جامعه در تماس است و با توجه به اینکه هیچ امری در کشور بدون همراهی و کمک مردم محقق نمی‌شود، لازم است ویژگی مردم‌داری و مردم‌مداری و حضور بیشتر آن در بطن جامعه گسترده‌تر شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه برای ایجاد امنیتی مقتدرانه که آفریننده آرامش و آسایشی استوار خواهد بود، تقویت و پشتیبانی نیروی انتظامی از سوی تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه ضروری است، اظهار داشت: تقویت این نیرو، تقویت اقتدار نظام در برخورد با قانون‌شکنان است که در نهایت به کاهش انگیزه‌های مجرمانه منجر خواهد شد.

مقیمی خاطر نشان کرد: اگر در جامعه‌ای میان دولت و ملت اعتمادی متقابل پدید آید، مردم مهم‌ترین عامل برقراری امنیت در جامعه خواهند بود و آنگاه نیروی انتظامی راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌تواند از امنیت و آرامش جامعه پاسداری کند.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی مسائل و روابط اجتماعی و تحول در حوزه ارتباطات، نیروی انتظامی باید با دستاوردهای خود در حوزه فناوری‌های نوین و با تغییر در ساختارها، ابزارها، رویکردها و کارکردها به دنبال تحقق امنیت فراگیر و پایدار در همه حوزه‌ها باشد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید نیروهای خدوم و شریف نیروی انتظامی نیز در چارچوب قوانین و مقررات مدون، امنیت و آسایش عمومی افراد جامعه را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهند که این امر قطعا امنیت روانی جامعه را در پی خواهد داشت.

مقیمی با اشاره به اینکه استانداردسازی رفتار پلیس از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، اظهار کرد: باید تلاش شود با همسان‌کردن رفتار نیروها شاخصه‌هایی چون خیرخواهی، صبوری و پاکدامنی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی در ارتباط و تعامل همیشگی با جامعه است، تسلط بر مهارت‌های رفتار اجتماعی برای آنها دارای اهمیت فراوانی است که این امر نیازمند آموزش و ارائه الگویی مشخص برای رفتار است و باید تلاش شود که رفتار پلیس ایران الگوی رفتار کشورهای جهان قرار گیرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای کلان ناشی از حرکت به سوی دانش‌محوری، رویکرد جدید پلیس جامعه محور است، گفت: پلیس ایران به موازات برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور و در پی تغییرات اساسی و گسترده در معیارهای اجتماعی جامعه همچون انفجار جمعیت، انفجار اطلاعات و انفجار انتظارات ضرورت بازنگری در درون سازمان و جامعه ارزیابی الگوهای پلیس را پذیرا شده است و با تغییر نقش خود به نهاد واسط بین مردم و حاکمیت به سوی جامعه محوری گام نهاده است.

مقیمی افزود: برای تحقق پلیس دانش محور علاوه بر اقداماتی چون توسعه مراکز تحقیقاتی، ارتقای نقش و سهم علوم دانشگاهی پلیسی و برقراری تعامل و بسترهای مناسب جلب همکاری مردم با پلیس و برقراری کانال‌های بازخوردگیری از جامعه و تقویت مدیران دانش‌گرا و توسعه نیروی پلیس یادگیرنده و پلیس دانش‌گرا را نباید از یاد برد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.