آموزش مهارت بیش از ۲ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سید بهرام نجفی زاده با اشاره به اولویت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش، فرآیندی عمومی است که جامعه هدف آن در تمام گروه ها و رده های سنی قرار دارد و لزوم مهارت آموزی به اقشار آسیب پذیراز اولویت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

وی افزود: در حال حاضر۲۰ مرکز فنی و حرفه ای دولتی و ۲۹۰ آموزشگاه آزاد در مرکزی در رشته های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت دارند.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به آغاز طرح مهارت آموزی کارگران ساختمانی گفت: طرح مهارت آموزی کارگران ساختمانی از سال ۸۹ در کشور آغاز و به صورت دوره ای در استان های کشور ادامه می یابد.

نجفی زاده تصریح کرد: این آموزش ها در قالب برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در زندان ها و سکونتگاه های غیر رسمی استان نیز ارائه شده است.

وی افزود: ازابتدای امسال تاکنون ۳۴۶ نفر درقالب ۹۱ هزار و ۱۲۷ نفر ساعت، آموزش های لازم را در رشته های مرتبط با صنعت ساختمان در مراکز آموزش فنی وحرفه ای در سطح استان مرکزی فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به نحوه صدور کارت به کارگران مهارت آموز در زمینه صنعت ساختمان گفت: از ابتدای آغاز طرح حرفه آموزی کارگران تا کنون ۳۸ هزار و ۲۲۲ فقره کارت مهارت در مرکزی صادر و به کارگران متقاضی واگذار شده است.

نجفی زاده تصریح کرد: از مجموع کارگران مشمول طرح، حدود ۱۶ هزار نفر به واسطه دریافت کارت مهارت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی افزود: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی مرکزی نیز در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی مهارت های لازم را فرا گرفتند.
مدیرکل فنی و حرفه ای مرکزی با اشاره به لزوم اهمیت حرفه آموزی در جامعه گفت: آموزش های فنی و حرفه ای انجام  فعالیت هایی است که می تواند فرد را برای به دست آوردن شغل، حرفه و کسب و کار آماده و یا کارایی و توانایی او را در انجام آن افزایش دهد.

نجفی زاده تصریح کرد: آموزش های فنی کسب مهارت ها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش های ویژه مربوط به شغل و در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.