طرحهای عمرانی باید با پیوست فرهنگی و زیست محیطی عجین باشد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: پیوست فرهنگی و زیست محیطی طرحهای عمرانی تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در اقدامات عمرانی خود این مهم را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه محور شهرسازی اسلامی بر مساجد و حوزه های علمیه قرار دارد درحال حاضر ۲۱ منطقه شهری اراک فاقد مسجد است که می طلبد در برنامه ای ویژه اصلاحات لازم در جهت جبران کمبودها صورت بگیرد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: رعایت معماری اسلامی در شهرسازیها نیز از موضوعهای فرهنگی است که مدیران دستگاه های اجرایی متولی شهرسازی، باید برای سامان وضعیت اشفته بناها و تاسیسات زیرساختی شهری مدنظر قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی توضیح داد: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت الگوی سبک زندگی ایرانی – اسلامی است و این مهم با الزام به رعایت قانون و فعال سازی همت داخلی محقق می شود.

وی عنوان کرد: هنر مدیران دولت اعتدال این است که با توجه به کمبود اعتبارات اولویت گذاری صحیح بر برنامه ها داشته باشند و با خلاقیت و استفاده از ظرفیتهای قانونی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرایط ویژه اقتصادی کشور حکم می کند که مدیران برای سال اتی با آمادگی و برنامه های کاربردی حاضر شوند وهمگام با سیاستهای دولت ضمن مهار اسیب ها به بهبود معیشت ، تولید و کارافرینی بپردازند.

ایت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: با توجه به درپیش بودن هفته وحدت و ایام الله دهه فجر آمادگی ویژه دستگاهها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و ایین های این مناسبتها ضروری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.