تعطیلی برخی مدارس استان مرکزی در روز سه شنبه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، بارش برف سراسر استان مرکزی را سفید پوش کرده است و مردم استان مرکزی دوباره روزهای برفی و سردی را طی می کنند. بارشی که باعث کاهش دمای هوای استان و تعطیلی مدارس در برخی شهرستان های استان شده است.

در شهرستانهای خمین، محلات و دلیجان بارش سنگین برف راهها و جاده های استان را لغزنده کرده و در محور تفرش و آشتیان نیز راننده های این محورها با کولاک مواجهند به نحوی که گرچه به گفته سلیمانی مدیر کل روابط عمومی اداره راه و شهرسازی تمام راههای مواصلاتی استان هم اکنون با تلاش راهداران باز است اما مجهز شدن رانندگان به زنجیر چرخ باعث کاهش احتمال خطر در جاده های برفی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز از تشکیل ستاد بحران خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: از هم استانی های استان مرکزی تقاضا داریم که در روزهای سرد سال در مصرف گاز طبیعی نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا تعادل بین تولید و مصرف حفظ شده و با افت فشار و کمبود گاز مواجه نشویم.

محسن کهوند افزود: روزهای سرد امسال میزان مصرف گاز در بخش خانگی به ۱۴میلیون مترمکعب رسیده است که با احتساب مصارف بخشهای دیگر این رقم به ۲۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

کهوند ضمن تاکید بر رعایت موارد ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت: از مشترکین عزیز تقاضا داریم با کاهش مصرف گاز طبیعی، زمینه انتقال پایدار و مستمر این نعمت الهی را برای تمامی هموطنان فراهم آورند.

وی ادامه داد: بهتر است هم استانی های عزیز دمای واحد مسکونی خود را بین ۱۸تا ۲۱ درجه سانتیگراد که دمای رفاه است نگه دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در پی بارش برف در شب گذشته در محورهای استان، امدادگران جمعیت هلال احمر به ۲۴۰ مسافر گرفتار در برف در جاده ها و مناطق سخت گذر استان امداد رسانی کردند.

مرتضی سلیمی افزود: امدادگران این جمعیت از عصر دیروز تاکنون به ۲۴۰ مسافر خدمات امدادی ارائه،۵۰ نفر اسکان یافته و به ۲۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در محور خمین الیگودرز امداد رسانی کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی به رانندگان عبوری از گردنه های یادشده توصیه کرد، علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی با احتیاط کامل حرکت کنند.

تعطیلی مدارس استان مرکزی در روز سه شنبه

به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر سطح شهر برخی از مدارس شهرهای استان مرکزی امروز تعطیل شده اند. روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان های کمیجان، شازند، سربند و خمین و تمام مقاطع تحصیلی خنداب امروز تعطیل است.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: هم اکنون ارتفاع برف در اراک به شش سانتی متر رسیده است و حداقل درجه هوای امروز اراک نیز سه درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است

معصومه زاوشی افزود: هم اکنون در بیشتر شهرستان های استان مرکزی شاهد بارش برف و کاهش دما هستیم.

وی ادامه داد: ارتفاع برف در آشتیان، غرق آباد و کمیجان به ۱۰ سانتی متر، در خمین به شش سانتی متر، در شازند به پنج سانتی متر و در دلیجان به یک سانتی متر رسیده است.

زاوشی با اشاره به اینکه شازند سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است، اظهار کرد: : شازند با کمینه دمای ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و ساوه با سه درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی افزود: با پایان یافتن بارش ها در روزهای آینده شاهد پایین آمدن درجه حرارت هوا در استان خواهیم بود.

زاوشی گفت: بارش برف تا اواخر امروز در مناطق مختلف استان ادامه دامه دارد.

با اتمام بارش برف قطعا روزهای سرد و لغزنده ای را پیش رو داریم که ضرورت رعایت ایمنی بیشتر و مصرف در گاز طبیعی را می طلبد تا در کنار برکات آسمانی، زمستانی سراسر سلامت و آرامش داشته باشیم.

شدت گرفتن سرما و بارش برف مراقبت های ویژه از سوی شهروندان و هم استانی ها را هم می طلبد. پوشیدن لباس گرم و احتیاط در عبور از معابر لغزنده و صرفه جویی در مصرف گازطبیعی در این روزها بیشتر مورد تاکید است از طرفی مراقبت در جاده ها نیز باید مدنظر هم استانی ها قرار بگیرد. استفاده از زنجیر چرخ، سوخت کافی و تجهیزات زمستانی از سفارشاتی است که هم اکنون پلیس راه از مسافران و رانندگان بین شهری خواستار هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.