رییس شورای کلان شهراراک خواستارتلاش جدی شهرداری برای وصول مطالبات شد

به گزارش مرکزی دیلی، «کیومرث محمودی» عصر دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک افزود: وصول مطالبات شهرداری مبنایی برای بودجه سال ۹۴ است و در این راستا باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: اگر وصول مطالبات کاهش یابد یا در حد مطلوب نباشد، یک نمره منفی برای شورای اسلامی و شهرداری اراک خواهد بود که توجه به این مهم امری ضروری است.

رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: شهرداری در این رابطه باید توان مضاعفی به کار گیرد تا در سال آینده شاهد یک رشد بسیار خوب در بودجه باشیم.

محمودی در خصوص بحث صدور پروانه های ساختمان نیز گفت: شهرداری باید بررسی کند که اگر مردم این طرح را استقبال نمی کنند در خصوص آن تجدید نظر کند.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: اعتبار امسال این شهرداری سه هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال است که در شش ماهه نخست امسال ۴۰ درصد این مبلغ محقق شده است.

«محمد ابراهیم عباسی» افزود: در این مدت شهرداری اراک حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی درآمد کسب کرده و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز به صورت غیرنقدی و با سرمایه گذاری درآمد کسب کرده است.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال این نهاد حدود یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی و جاری اعتبار هزینه کرده که از این میزان حدود یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آن مربوط به بخش عمرانی بوده است.

شهردار اراک افزود: خریداری و پخش ۲۰۸ هزار تن آسفالت و تولید و نصب ۷۰۴ کیلومتر کف فرش و جدول در این مدت از دیگر اقدامات شهرداری اراک بوده که این امور قابل مقایسه با سال قبل نیست.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز در این نشست گفت: هم اکنون بودجه پژوهشی خاصی در شورای شهر نداریم و باید در سال ۹۴ برای این امر اعتبار خاصی در نظر گرفته شود تا تصمیم گیری ها؛ پژوهش محور شود.

«علیرضا فقیهی» افزود: گام بعدی پس از شکل گیری شورای پژوهشی، تشکیل کارگروه های تخصصی در مرکز مطالعات شورای اسلامی اراک است.

در نشست علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک، شکل گیری شورای پژوهشی در این شورا مصوب و پنج نفر به نام های «سعید صالحی»، «آرش بیات»، «غلامرضا فتح آبادی»، «سیاوش آخانی» و «کرامتی» به مدت یکسال با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضای شورای پژوهشی مرکز مظالعات شورای اسلامی کلان شهر اراک انتخاب شدند.

تصویب طرح آیین نامه نحوه هزینه کرد اعتبارات ردیف های اعتباری ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه های مصوب شهرداری اراک از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر گردید این آیین نامه جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

احیا و برگشت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به حالت قبل با اکثریت آرا و بررسی ساز و کارهای آن در نشست بعدی از دیگر مصوبات مهم امروز این نشست بود.

همچنین در این نشست گزارش مالی شش ماهه نخست شهرداری اراک ارائه شد و مقرر شد این گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و مجدد برای تصویب به صحن شورا ارائه شود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. رضا گفت:

    من به شخصه اگر این شورا بتواند تا پایان دوره خود دو کار و تغییر بنیادی در شهر بوجود بیاورد آن را موفق ترین دوره مدیریت شهری در حداقل بیست سال گذشته می دانم
    ۱٫ واجب ترین اقدام این که میدان مرکزی شهر (باغ ملی) را بعنوان ویترین و هویت و نماد شهر از این حالت زشت، بی ترکیب ، ویران ، بی هویت و مایه خجالت و افسردگی همه شهروندان و اراکی ها به یک مکان مناسب و آبرومند تبدیل نماید.
    ۲٫ دره گردو را به یک مکان گردشگری سروسامان یافته (چیزی مشابه منطقه عباس آباد و گنچنامه همدان)تبدیل کند . البته این یکی به کمک همه مسئولین بیشتر نیاز دارد اما واقعا هر چقدر که مردم این شهر به این منطقه فاقد هیچ گونه زیرساخت و امکاناتی توجه و علاقه نشان می دهند و هر روز در خاک و بی هیچ امکانات وقت در آن می گذرانند ، متاسفانه مسئولین چندین برابر آن بی خیال و به آن بی توجهند . بخدا اگر یک ساماندهی درست و سالم باشد این خیل مشتاقان که هر روز و هر هفته به این منطقه مراجعه می کنند حتی حاضرند با سرمایه های کوچک خود شان این منطقه آباد و احیا شود تا مردم ، خانواده ها بتوانند در دل طبیعت و متمدنانه و با امکانات وقت بگذرانند و آرامش پیدا کنند . اما افسوس و صد افسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.