افتتاح ۱۰۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، مهدی زندوکیلی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: جهت یک میلیارد و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور، اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور هزینه‌های انشعابات آب و برق و گاز در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان سهم دولت بوده که به استانداری‌ها اعلام و طی موافقت‌نامه‌ای حدود هفت میلیارد تومان به این استان تعلق گرفت که ۴۰۰ میلیارد تومان آن به صورت مستقیم پرداخت شد و استان نیز سهمی را طبق موافقت‌نامه تملک دارایی‌ها به دستگاه‌های آب‌وفاضلاب و توزیع برق از طریق راه‌وشهرسازی پرداخت کرده است.

 

معاون فنی و عمرانی استانداری مرکزی افزود: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور سهم استان مرکزی ۲۴ هزار واحد بوده که در قالب طرح خودمالکی به ۴۱ هزار واحد افزایش یافته است.

 

وی افزود: از ۴۱ هزار واحد سهمیه مسکن مهر استان مرکزی حدود ۲۰ هزار واحد به صورت خودمالکی و بالغ بر ۲۰ هزار واحد در قالب تعاونی‌های مسکن و یا قراردادهای سه جانبه تعهد شده است.

 

زندوکیلی گفت: تفاهم‌نامه‌های سه جانبه مسکن مهر مربوط به شهرهای اراک و مهاجران است و بقیه واحدهای مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها تعهد شده است.

 

معاون عمرانی استانداری مرکزی ضمن تأکید بر لزوم برقراری انشعابات واحدهای آماده مسکن مهر بیان داشت: پروژه دو هزار و ۹۰۰ واحدی مسکن مهر که آماده افتتاح است منتظر انشعاب برق است.

 

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه غلامرضا خرمی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۰۰  واحد مسکن مهر برای اسفندماه سال جاری آماده افتتاح خواهد بود، اظهار داشت: دستگاه‌ها مکلف به پیگیری حل مشکلات انشعاب آب، برق، گاز هستند تا مشکلات پروژه‌ها قبل از تحویل به متقاضیان برطرف شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: امیدواریم بتوانیم اکثر پروژه‌های مسکن مهر را تا پایان امسال و باقی را در سال آتی به اتمام برسانیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.