بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه اراک پیرامون تحولات سیاسی این دانشگاه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، در این بیانیه آمده است: دانشگاه اراک به عنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین دانشگاه های استان مرکزی همواره شاهد حوادث و رویدادهای گوناگونی بوده است که شاید مهم ترین آن ها جریان های دوران اصلاحات و فتنه ۸۸ می باشد که توسط گروه هایی که آلت دست جریان های سیاسی شده بوند هدایت می شد . اگرچه راه به جایی نبردند ولی تلاش می کردند که دانشگاه را به آن سمت و سویی که هدف دشمنان است ، راهبری کنند و در این مسیر با نام تشکل ” اسلامی” از هیچ غرض ورزی و کوششی در راه به تاراج گذاشتن اسلام و دانشگاه دریغ نکردند و تا توانستند به اعتقادات و آرمان های دانشجویان دانشگاه تاختند. و در نهایت به دست خودشان گور ابدی تفکراتشان را کندند و به تاریخ پیوستند .

در هفته های اخیر زمزمه ی راه اندازی انجمن اسلامی در دانشگاه اراک شنیده می شود ، در همین راستا بسیج دانشجویی به عنوان پرچمدار جنبش دانشجویی و تشکلی که آن را به فراگیر بودنش در سطح دانشگاه می شناسند همواره در راستای ایجاد فضای آزاد فکری برای دانشجویان صداقت خود را نشان داده است و برگزاری تریبون های آزاد ، کرسی های آزاد اندیشی ، مناظرات و … صحت این ادعا را نشان می دهد . بنابراین بسیج دانشجویی از ایجاد چند صدایی در فضای آزاد فکری و تضارب آرا حمایت کرده و از راه اندازی تشکل انجمن اسلامی استقبال می کند و این حرکت را به فال نیک می گیرد .

البته ذکر چند نکته که رعایت آن نه فقط برای این تشکل ، بلکه تمام تشکل ها و کانون های موجود در دانشگاه ضروری است :

نفوذ عناصر سیاسی در بدنه ی دانشجویی ، یکی از مهم ترین دلایل استحاله ی جریان دانشجویی بوده است که برخی افراد با سیاسی کاری های خود که مصداق واقعی آن تبدیل کردن دانشگاه به پیاده نظام احزاب می باشد

  میدان را برای تاخت و تاز سیاست بازان حرفه ای مهیا می کنند . بنابراین هر تشکلی باید ورود به بازی های سیاسی را در رأس  خطوط قرمز خود قرار دهد .

همان طور که گفته شد در سال ۸۸ دانشگاه اراک مانند بسیاری از دانشگاه های کشور در التهاب به سر می برد که برخی از اعضای طیف غیر قانونی علامه انجمن اسلامیِ سابق با تحریک احساسات دانشجویان زمینه ی سوء استفاده ی بیگانگان و جریان های مردود سیاسی را از جنبش دانشجویی فراهم آورده اند . مانند درهم شکستن بوفه ی دانشکده فنی ، تجمعات غیر قانونی در راستای حمایت از فتنه گران ، توهین در نشریات خود علیه مقدسات و ارزش های اسلام و انقلاب و ایجاد تنش و التهاب در برنامه های بسیج دانشجویی و …… . بنابراین آنارشی و هرج ومرج یکی دیگر از آفات جنبش دانشجویی است که هر تشکلی باید از آن اجتناب ورزد .

جلوگیری از حضور افراد رادیکال و تندرو در تصمیم گیری های هر تشکل الزامی است . به طوری که در گذشته همگان شاهد بودند که افراد تندرو به بهانه ی این که اقداماتی انجام می دهند به ظاهر نشان از شجاعت دارد! ، در رأس تصمیم گیری ها قرار می گرفتند و هر آنچه که دلشان می خواست انجام می دادند بدون آن که مصلحت دانشگاه را دریابند .

دانشگاه مرکز علم و آرمان گرایی ، آرمان خواهی و هدف گذاری های سیاسی و اجتماعی است . هرچیزی که مزاحم علم و آگاهی باشد جایش در دانشگاه نیست و هیچ کس نباید آگاهانه یا ناآگاهانه مجری برنامه های دشمن شود و زمینه ای ایجاد کنند که روند پیشرفت علمی کشور حتی برای لحظه ای دچار وقفه شود .

در پایان تأکید می کنیم بسیج دانشجویی در راستای ایجاد فضای تضارب آرا همواره تلاش داشته و به افراد با سلایق گوناگون در برنامه های خود بسیار بها داده است ؛ به همین دلیل نه فقط از این تشکل بلکه از هر فرد و گروهی که بخواهد در راستای ایجاد شور و نشاط سازنده سیاسی در بین دانشجویان که در نهایت رشد بینش سیاسی جامعه را در پی خواهد داشت اقدام کند حمایت  می کند و در راه این حمایت از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد . البته آن طرف قضیه هم وجود دارد چنانچه  هر فرد ، گروه و تشکلی بخواهد با انجام بازی های سیاسی خود در جهت تخریب  آرمان های دانشجویان  و اهداف انقلاب اسلامی حرکتی را انجام دهد و با این کار در مسیر علمی کشور خللی وارد کند ،  باید بداند که با اقدامات و انتقادات  دانشجویان پیرو خط امام و رهبری  مواجه خواهد  شد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.