اعزام بیش از ۷ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی حج

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، خلیل دلپاک ظهر سه شنبه در  همایش زائران حج عمره استان مرکزی در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک افزود: امسال ثبت نام حج عمره همچون سنوات گذشته در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول از ۷ آذرماه انجام گرفته و ثبت نام مرحله دوم از نیمه دوم بهمن ماه صورت خواهد گرفت.

وی  در این همایش با اشاره به اهمیت این سفر معنوی بر بهره گیری از فیوضات و لحظات این سفر تاکید کرد و گفت: زائران باید در این سفر از تعلقات و مادیات دنیوی جدا شده و به انجام صحیح اعمال و بهره گیری از فیوضات آن بپردازند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷ هزار و ۱۵۱ نفر زائر از استان مرکزی در قالب ۵۰ کاروان در مرحله اول به سفر معنوی حج عمره ازعرام می شوند، ادامه داد: امسال طول سفر حجر عمره از ۱۲ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

زائران ایرانی سفیران این مرز و بوم در کنگره حج هستند

دلپاک دلیل این کاهش را تعدد زیاد متقاضیان برای تشرف به این سفر معنوی دانست و بیان کرد: سازمان برای اینکه بتوانند همه زائران را که در نوبت اعزام هستند به این سفر اعزام کند روزهای سفر را از ۱۲ به ۱۰ روز کاهش داده است.

در ادامه این همایش رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز به ارایه سخنانی در رابطه با رعایت نکات امنیتی در این سفر معنوی پرداخت.

سرهنگ “محمد حسنی ” با بیان اینکه زائران ایرانی سفیران این مرز و بوم در کنگره حج هستند، ادامه داد: اخلاق و منش شما عزیران باید گویای این مهم باشد.

وی ادامه داد: باید با رفتار و حرکات معقول و اندیشمندانه سبب عزت و اقتدار نظام باشید و فریب افراد سودجود را در رابطه با بردن مواد مخدر یا مشکلاتی از این دست را نخورید.

گفتنی است در ادامه این همایش حجت الاسلام آخوندی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان مرکزی نیز به ارایه سخنانی در رابطه با انجام صحیح اعمال حج پرداخت و اعمال حج را به صورت عملی با یک گروه از زائران به دیگران آموزش داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.