پلیس استان مرکزی سه هزار برنامه آموزشی و فرهنگی اجرا کرده است

به گزارش مرکزی دیلی، سرهنگ ˈسید احمد خسرویˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های آموزشی بصورت حضوری و درج در جراید، برگزاری مسابقات فرهنگی و اجتماعی، تولیدات چاپی، فعالیت های هنری و برگزاری نمایشگاه های مختلف، از جمله برنامه هایی بوده که در این مدت اجرا شده است.

وی بیان کرد: آموزش مهارت های اجتماعی، آشنایی با خطرات آسیب های اجتماعی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، حضور پلیس در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و برگزاری نشست های علمی مختلف، از دیگر برنامه هایی بوده که در این مدت در استان برگزار شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آموزش برای دانستن، به کار بستن، زیستن و با دیگران ارتباط برقرار کردن از جمله محورهای برنامه های آموزشی فرماندهی انتظامی این استان است که تاکنون نیز بازخوردهای مثبت و مفیدی در ثبات امنیت اجتماعی به همراه داشته است.

سرهنگ خسروی اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش همگانی یک استراتژی در تحولات جوامع امروزی است و در ایجاد تغییر و تحول در بین اقشار مختلف مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی با توجه به نوع ارتباطات اجتماعی و رویکرد علمی پلیس، بحث آموزش همگانی با هدف پیشگیری و با رویکرد آموزش مهارت های زندگی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی گفت: بررسی و شناخت علمی روندها و عرصه های تغییر و تحولات اجتماعی و تاثیر آن در امنیت عمومی، نگاه علمی به بستر ها و زمینه های بروز آسیب ها و جرایم، ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی در جهت تحکیم پایه های نظم و انضباط اجتماعی از جمله مهمترین مقوله هایی است که معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بهره جستن از کارشناسان درون و برون سازمانی، دنبال می کند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: تعمیق بنیان های نظم و امنیت و بررسی بسترها و زمینه های جرایم و آسیب های اجتماعی نیز از دیگر فعالیت هایی است که در پژوهش ها و مطالعات اجتماعی پلیس دنبال می شود.

سرهنگ خسروی افزود: در این راستا انجام نشست های علمی متعدد، کاربست های تحقیقاتی، برآوردهای اجتماعی و نظرسنجی ها از حوزه عملکردی پلیس در مقاطع زمانی مختلف انجام می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.