عملیات اجرایی طرح قطار اراک- مهاجران تا پایان امسال آغاز می شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مهدی زندیه وکیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات تفصیلی طرح راه اندازی قطار اراک به شهر جدید مهاجرن از ابتدای سال جاری در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفت و مقدمات این طرح نیز به طور کامل انجام شده است.
وی ادامه داد: این طرح در سه ایستگاه اراک، روستای کزاز و شهر جدید مهاجران برنامه ریزی شده که در صورت انجام آن مردم روستای کزاز و شهر مهاجران می توانند در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه به اراک برسند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، بیان کرد: عملیات زیرسازی ریل های این طرح بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است و ریل گذاری و قطارهای مورد نیاز این طرح را نیز اداره کل راه آهن اراک تامین می کند.
وی تنها مشکل پیش روی این طرح را تملک اراضی روستای کزاز عنوان کرد و گفت: مردم این منطقه بیشترین استفاده را از این طرح می برند با این وجود پیش بینی شده که در صورت همکاری اهالی این روستا به ازای واگذاری زمین های کشاورزی،زمین هایی با مجوز مسکونی در شهر جدید مهاجران به آنها واگذار شود.
زندیه وکیلی گفت: برای سازماندهی و تسریع در روند راه اندازی این طرح، کمیته ای با حضور نمایندگانی از معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، راه آهن، پتروشیمی و فرمانداری شازند تشکیل شده است.
وی افزود: ناوگان ریلی ظرفیتی مطمئن، ارزان و با ایمنی بالا برای جابجایی بار و مسافر است که باید بر اساس سیاست های کلان هدفگذاری شده، جایگاه آن در چرخه حمل و نقل ترکیبی استان به خصوص شهرستان اراک، تقویت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی ادامه داد: افزایش سرعت قطار های استان مرکزی از ۱۲۰ کیلومتر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از دیگر اقدامات اولویت دار و در حال پیگیری توسط استانداری این استان است.
مهاجران یکی از شهرهای تازه تاسیس استان مرکزی است که با هدف سکونت سرریز جمعیت اراک تاسیس شده وعمده ساکنان این شهر از کارکنان شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه شازند هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.