برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، هرساله نخستین جمعه محرم به یاد خردسال‌ترین شهید دشت کربلا، روز حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده و به همین مناسبت در این روز همایش شیرخوارگان حسینی در همه جای استان مرکزی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

صدتا تن از بانوان زینبی با حضور در مصلی اراک و همراه داشتن نوزادان شیرخوار خود به عزای طفل ۶ ماهه حسین بن علی و سوگواری برای نخستین نوزاد شهید کربلا پرداختند.

امروز بقاع متبرکه و امامزادگان و مکان‌های برگزاری نماز جمعه در همه شهرستان‌هاس استان مرکزی غرق در اشک های نوزادان شیرخواری شد که در آغوش مادر صدای هق هق گریه شان تمام فضا را پر کرده بود و مادران با خواندن هر خط لالایی بر کودک خود مظلومیت علی اصغر ۶ ماه را یادآور می شدند.

مادران عزادار با گرفتن کودکان بر دستان خود پیوند لبیک با طفل مظلوم سید و سالار شهیدان(ع) تجدید کرده و آنان را برای سربازی در راه امام حسین(ع) آماده کردند.

دستان کوچک کودک ۶ ماهه تشنه لب کربلا می‌تواند گره از هزاران مشکل باز کند و مادران امروزی زینبی نوزادان را بردستان گرفتند تا دخیل خوشبختی کودک خود را به دستان نوزاد شش ماهه حسین ابن علی گره کنند.

انجام مداحی مرثیه خوانی حضرت علی اصغر و سخنرانی از دیگر قسمت‌های اجرایی این همایش بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.