گردوخاک تا دوشنبه میهمان استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی،محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، اظهار داشت: تا روز دوشنبه آسمان اغلب شهرهای استان غبارآلود و همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از روز پنج شنبه گذشته گرد و خاک را در اغلب شهرهای استان شاهد هستیم، گفت: طی هفته جاری آسمان استان تا اواسط هفته نیمه ابری همراه با وزش باد و گردوخاک خواهد بود و از اواسط هفته از میزان گردوخاک‌ها کاسته می‌شود و شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهیم بود.

هاشمی اضافه کرد: طی سه روز گذشته کلیه شهرستان‌ها به غیر از تفرش آسمانی گردوخاکی را پشت سر گذاشته‌اند و تا اواسط هفته نیز این روند در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی درخصوص وضعیت دمایی شهرهای استان طی ۲۴ ساعت آینده گفت: طی این مدت دمای هوای اراک اراک بین ۱۸ تا ۳۳ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود و ساوه با دمای ۳۶ درجه بالای صفر حداکثر دمای استان را خواهد داشت. دمای شازند نیز در خنک‌ترین ساعات به ۱۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به مبارزه با کنه‌های نباتی در باغات میوه و کشت‌های بهاره و جلوگیری از طغیان آنها، افزود: کشاورزان باید با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان مبارزه با علف‌های هرز مزارع لوبیا، سیب‌زمینی، چغندر و سیب را در دستور کار خود قرار دهند و همچنین مبارزه با علف‌های هرز، نازک‌برگ‌ها و پهن‌برگ‌ها در مزارع ذرت را نیز عملیاتی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.