حرکت کاروان غم در روزهای پایانی ماه صفر در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: تبیین فلسفه قیام عاشورا، اقامه نماز جماعت، اهمیت ولایت فقیه، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات دینی، پرداختن به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از قبیل عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور ازمحورهایی است که باید توسط مبلغان اعزامی به مناطق مختلف شهری وروستایی در دهه آخر ماه صفر باید به آنها پرداخته شود.

وی افزود: تبلیغ ارزش های اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت است و مبلغان دینی باید با تلاش در این دهه با عظمت بیشتر به بیان سیره ائمه معصومین(ع) بپردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به این که ۳مناسبت شاخص «اربعین حسینی، سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا (ع)» در دهه آخر صفر قرار دارد، گفت: باید با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در مراسم ۲۸ صفر و برپایی مراسم باشکوه عشق و ارادت خود را بیش از پیش به خاندان اهل بیت(ع) نشان بدهیم.

وی افزود: در سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) زیارت حضرت رسول از بعید(دور) در مرکز استان و شهرستان ها و با انجام کارهای ستادی و همکاری با دستگاه های مربوط درمصلی اراک و شهرستان های استان قرائت می شود.

حجت الاسلام قربانپور به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه‌های دهه آخرصفر اشاره و تصریح کرد: روحانیون باید برای بهرت برگزار شدن مراسم های آخر صفر تلاش کنند زیرا از دهه آخر صفرباید به خوبی برای تقویت ارزش های فرهنگی و مذهبی در جامعه بهره گرفت.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه روح الله مرکزی با برگزاری هیئت های مذهبی در روز شهادت امام رضا(ع) امام حسن(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) و حرکت دسته جمعی از میدان شهداء اراک تا مصلی در سوگ امامان معصوم و پیامبر بزرگ اسلام به عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به این که امروز مهم‌ترین رسالت روحانیت تبلیغ دین است، گفت: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی  باید احکام خدا و معارف دینی را به مردم بازگو کنند و موجب هدایت آنها شوند و تحقق این مهم به شکل مطلوب نیازمند مطالعه، آموزش و به روز کردن اطلاعات است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره امین و پناهگاهی امن برای مردم بوده و هستند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با حضور در بخش‌های مختلف جامعه پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.