تخصیص ۲۰ درصدی بودجه در حوزه تملک سرمایه‌ای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا عاشوری بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بودجه سال جاری استان در حوزه تملک سرمایه ۱۶۱ میلیارد بود که از این میزان تنها ۲۰ درصد تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: تخصیص تنها ۲۰ درصد از این بودجه، استان را با مشکلات بسیاری مواجه کرد که حل این مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مناسب است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی ادامه داد: در بودجه پیشنهادی سال آینده اعتبارات تملک سرمایه‌‌ای استان ۱۰۸ میلیارد تومان دیده شده که از کاهش ۳۲ درصدی نسبت به سال جاری برخوردار خواهد بود.

عاشوری بودجه هزینه‌ای امسال این استان را بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بودجه هزینه‌ای پیشنهاد شده برای سال آینده استان ۱۲۳ میلیارد تومان است که ۱۷ درصد رشد خواهد داشت.

به گفته وی درآمدهای استحصالی این استان که باید به خزانه واریز شود نیز با رشد هفت درصدی در بودجه سال آینده دیده شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی نحوه بودجه‌ریزی سال آینده را شفاف اعلام کرد و گفت: امیدواریم با این نحوه بودجه‌ریزی شاهد تخصیص صد‌درصد اعتبارات باشیم.

عاشوری گفت: استان مرکزی یک استان درآمد هزینه‌ای است به طوری که تا سال ۹۰ در زمینه اخذ درآمدهای وصولی علاوه بر تحقق تعهدات، مازاد درآمد هم داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی ردیف جداگانه بودجه برای استانداری و آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی به جز سر جمع بودجه‌های هزینه‌ای این استان را از ویژگی‌های مهم بودجه سال آینده عنوان کرد.

استاندار مرکزی نیز در ادامه با بیان اینکه طرح منطقه نمونه گردشگری گردو در اراک به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی مهم و از مطالبات زمین مانده مردم این شهر است که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود، گفت: ساماندهی پروژه منطقه گردو کوه سرخه اراک که از نظر آب و هوایی منطقه خوش آب و هوایی به شمار می‌رود و با اقبال عمومی مردم برای گذراندن اوقات فراغت همراه است به عنوان کانون امن برای تفریح و ورزش خانواده‌ها در کلانشهر اراک با در نظر گرفتن نیاز شدید به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی از کارهای بزرگ و ضروری است.

محمد حسین مقیمی با بیان اینکه باید با تدبیر ویژه مدیریتی برای بارور کردن ظرفیت‌های این منطقه خوش آب و هوا تلاش ویژه کرد، بیان داشت: شورای راهبردی برای طرح کلیدی منطقه نمونه گردشگری گردو در استانداری مرکزی شکل گرفته و به منظور سرعت عمل در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح نیازمند مدیریت واحد و نظارت بر تخصیص و هزینه کرد اعتبارات است.

منطقه گردشگری گردو که نامگذاری آن به دلیل وجود روستای گردو و وجود درختان گردو در این دره و همجواری آن با کوه سرخه اراک به مساحت تقریبی یکصد هکتار در جنوب شهر اراک واقع است ، از آب و هوای خوب، طبیعت بکر و مسیر مناسب برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.