تشکیل کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اراک

کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اراک با محوریت ارزیابی تهدیدها و فرصت های فضای مجازی و ساماندهی مزاحمت های خیابانی در حوزه اجتماعی روز چهارشنبه در فرمانداری این شهر تشکیل شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اراک در این نشست گفت: فضای مجازی بزرگترین آسیب را به خانواده ها می زند، در آموزش و پرورش رسوخ کرده و دانش آموزان به جای مطالعه بیشتر، زمان زیادی را صرف این فضا می کنند.
حمید رضا فراهانی افزود: این درحالی است که فضای مجازی به عنوان یک امکان، باید به امور زندگی خانواده ها کمک کند اما، نحوه استفاده و کار در این فضا متنوع و بدون هیچ نظارتی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: پدیده موتورسواران مزاحم با ایجاد آلودگی صوتی بالا وتشویش امنیت خانواده ها در خیابان و پارک ها در آستانه فصل تابستان از اهمیت جدی برخوردار است و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
معاون فرماندار اراک اظهار کرد: تظاهر به روزه خواری به عنوان عملی غیراخلاقی و به دور از عرف جامعه است و باید با افرادی که به آن مبادرت می کنند برخورد شود.
فراهانی گفت: یکی از معضلات جدی در حوزه عفاف و حجاب نبود الگوهای مناسب پوششی برای مردم است و این مهم امکان خرید راحت لباس اسلامی را از خانواده ها سلب کرده و با شریعت و نوع فرهنگ اسلامی ایرانی ما تناسب ندارد.
فراهانی افزود: جمعیت ۵۵ هزارنفری دانشجویان اراک از کل جمعیت شهرستان های آشتیان، کمیجان و فراهان بیشتر است، اما خوابگاه های دانشجویی اراک مشکلات عدیده ای دارند.
ضابطه مندی استفاده از تلفن همراه در مکانهای آموزشی،آثار اعتیاد و طلاق والدین بر فرزندان، مسائل منکرات و ضرورت برخورد با کانون های آلوده شهری از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.