برگزاری همایش وقف‌ورسانه در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به مناسبت هفته وقف، گفت: ۲۷ صفر روز وقف نام‌گذاری شده و این هفته از ۹ دی آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری همایش استانی وقف‌ورسانه از مهمترین برنامه‌های این هفته است، افزود: اصحاب قلم نقش مؤثری در جامعه ایفا کرده و در راستای ترویج فرهنگ وقف می‌توانند گام‌های اثرگذار بردارند.

 

مدیرکل اوقاف‌وامور خیریه استان مرکزی با تأکید براینکه به دلیل اثرگذاری شعار «همه واقف باشیم» امسال شعار هفته وقف همچون سال گذشته است، اظهار کرد: این مهم در راستای ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه است.

 

عباسیان با بیان اینکه وقف تنها به معنای در اختیار  قرار دادن اموال به نفع نیازمندان و امور مختلف نیست، اضافه کرد: وقف حتی در آموزش حقوق شهروندی هم قابل اجرا بوده و افراد آگاه در این زمینه می‌توانند دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

 

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌هایی با عنوان «همه واقف باشیم» خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در میادین اصلی کلیه شهرستان‌های سراسر استان در هفته وقف دایر است.

 

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها مشاوره پیرامون وقف، آموزش و ترویج فرهنگ حسنه وقف به مراجعین ارائه میشود.

 

عباسیان با بیان اینکه نشست‌های مشترک اوقاف و اصناف از دیگر برنامه‌های هفته وقف است، افزود: این نشست‌ها در سراسر استان به منظور تبیین و تشریح فرهنگ حسنه وقف در بین اصناف برگزار می‌شود.

 

وی همچنین از برگزاری همایش «همه واقف باشیم» خبر داد و اظهار کرد: این همایش به صورت استانی و در شهرستان ها برگزار شده و از برترین‌های وقف تجلیل خواهند شد.

 

مدیر کل اوقاف‌وامور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در این هفته اجرا می‌شود، اضافه کرد: ۲۰ پروژه عمرانی نیز در هفته وقف افتتاح می‌شود.

 

عباسیان دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، برپایی نمایشگاه عملکرد اداره کل اوقاف‌وامور خیریه استان در بخش موقوفات و فرهنگی، غبارروبی بقاع متبرکه استان برای ورود به ماه ربیع‌الاول و محافل انس با قرآن‌کریم را از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی عنوان کرد.

 

وی اجرای برنامه‌های عمومی با حضور اندیشمندان و فضلا با محوریت ابعاد گسترده فرهنگ وقف، برگزاری زیارت حضرت رسول‌اکرم(ص) و مراسم عزاداری امام‌رضا(ع) و امام حسن‌مجتبی(ع)، برپایی خیمه‌های معرفت و حضور در  خطبه‌های پیش از نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته وقف عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.