برگزاری چهارمین جشنواره فرش دستبافت استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر،عزیزالله صدیقی عصر روز چهارشنبه در کمیته فرش استان افزود: این جشنواره از ۲۲ بهمن ماه به مدت یک ماه (تا ۲۲ اسفند) برگزار می شود و در آن از فرش بافان و قالب بافان استان تجلیل می شود.

وی تصریح کرد: اعتمادسازی بین فروشنده و خریدار، ایجاد بازار رقابت بین صنوف، معرفی فرش دستباف استان، آشنایی مصرف کنندگان با برند فرش اراک، رونق اقتصادی و افزایش رضایت‌مندی مشتریان از طریق فراهم سازی امکان تعویض فرش‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

صدیقی همچین از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف استان از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه امسال خبرداد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی، اعزام تیم طراحان و نقاشان به خارج از کشور با پرداخت یارانه مرکز ملی فرش و حذف مالیات بر فروش فرش از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برگزاری سه دوره کلاس آموزشی به‌بافی فرش دستباف در استان اظهارداشت: این دوره با همکاری اداره کل زندان‌ها و شرکت سهامی فرش استان ویژه مددجویان زندانی برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف استان از ۱۷ تا ۲۲ بهمن

وی تصریح کرد: همچنین کارگاه‌های بافت فرش ریزبافت نیز ویژه بانوان زندانی برگزار شده است.

صدیقی همچنین از برگزاری دو دوره آموزشی فرش در قالب طرح آموزش و اشتغال به فرش دستباف خبر داد و اظهار داشت: این دوره‌ نیز با شرکت ۳۵ نفر از خواهران بسیجی علاقمند برگزار شده است.

رئیس کمیته فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در نیمه نخست سال‌جاری هزار و ۵۹۲ فقره کارت قالیبافی در استان صادر و یک هزار و ۳۰۸ نفر به بیمه معرفی شده‌اند.

به گفته وی در این مدت همچنین یک هزار و ۷۱ گواهی صلاحیت حرفه‌ای بافندگان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه یک هزار و ۵۰۰ متر فرش توسط بافندگان فرش در این استان بافته و روانه بازار می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار بافنده واقعی و ۲۸ هزار بافنده غیر واقعی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های تولید زیراندازهای سنتی و فرش دستباف است، بیان کرد: ارزش هر متر مربع فرش دستباف تولیدی استان بین ۱۰ تا ۲۲ میلیون ریال است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به شهرت جهانی فرش ساروق اراک و لیلیان خمین خاطرنشان ساخت: فرش‌های تولیدی استان با نقشه‌های کلاسیک و شهری و با طرح‌های شاه عباسی، افشان، لچک ترنج، زیرخاکی، کف ساده، اطلسی، فراهان، اسلیمی، مرغ ماهی و مستوفی تولید و روانه بازار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.