برگزاری همایش پیاده روی عمومی زنان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی در این همایش گفت: سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و زنان سالم ، با نشاط و خوشفکر سرمایه انسانی نظام در پیشبرد اهداف توسعه ای هستند.

ˈزهرا فرجیˈ افزود: یکی از مباحق جدی سلامت امور پیشگیرانه از بیماریها و رعایت توصیه های خودمراقبتی است که زنان آگاه با توجه به نقش محوری در مدیریت خانه و تربیت فرزندان می توانند به عنوان سفیران این رسالت مهم عمل کنند.

وی توضیح داد: یکی از وظایف خطیر زنان در عرصه سلامت آگاهی از روشهای تغذیه سالم و تغییر عادات نادرست زندگی که منجر به بیماریها می شود است و اگر زنان بتوانند در این عرصه فعالانه عمل کنند ۵۰ درصد بیماریها قابل مهار است.

فرجی تصریح کرد: تقارن هفته گرامیداشت مقام زن با هفته زمین پاک و سلامت بهترین فرصت برای مرور اهداف سلامت محور و فعال شدن زنان در عرصه بهبود شرایط زیستی و محیطی و بهداشت خانواده و جامعه است.

در این همایش که با برنامه های شاد فرهنگی و با حضور پرشور زنان تشکلهای غیردولتی همراه بود به تعدادی از زنان به قید قرعه جوایزی اهدا شدو برنامه ورزش همگانی با هدف اشاعه فرهنگ لزوم تحرک مناسب برای زنان برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.