برگزاری جشنواره هنری روز درنا در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علی شهسواری دبیر جشنواره هنری استانی روز درنا و رییس هیئت مدیره موسسه زیست‌محیطی سبزاندیشان اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: این جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در حفظ و نگهداری از تالاب میقان اراک در سه بخش هنری از ۱۵ آبان‌ماه مصادف با روز استانی درنا تا روز ۱۵ دی‌ماه همزمان با روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌شود.

وی در خصوص بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: این جشنواره در سه بخش پوستر، کاریکاتور و حجم با سه موضوع محیط‌زیست، تالاب میقان و درنا ترتیب داده شده است و داوری آثار رسیده به دبیرخانه توسط سه نفر از اساتید فعال در حوزه پوستر، کاریکاتور و حجم صورت می‌گیرد.

شهسواری هدف اصلی این جشنواره را عمومی کردن دغدغه‌های حفظ تالاب میقان در بین همه اقشار مردم عنوان کرد و افزود: رویکرد ما در این جشنواره این است که دامنه مشارکت مردم را وسیع کنیم و در مراتب بعدی این جشنواره که جلب توجه مسئولان در حفظ و رفع مشکلات تالاب است تلاش خواهیم داشت که به واسطه این جشنواره، تالاب میقان اراک به کنوانسیون رامسر بپیوندد.

وی تصریح کرد: ۱۵ آبان‌ماه به پیشنهاد موسسه سبزاندیشان‌اراک به عنوان روز درنا نام‌گذاری شد و این اقدام به منظور تثبیت تالاب میقان و درنا و پرندگان این منطقه در افکار عمومی بود، اما به دلیل اینکه این روز به شکلی که مدنظر ما بود تثبیت نشد تصمیم به برگزاری چنین جشنواره‌ای گرفته شد. تمام تلاش ما این است که حقابه تالاب کویری میقان رعایت شود و علاوه برآن نیز از معدن املاح این منطقه به درستی برداشت شود تا خدشه و آسیبی به تالاب وارد نشود.

رییس هیئت مدیره موسسه سبزاندیشان ‌اراک با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را در بین‌المللی کردن تالاب میقان اراک به کار گیریم، اضافه کرد: امسال ۲۰ تالاب کشور نامزد عضویت در کنوانسیون رامسر شده‌اند که تالاب میقان نیز در این لیست قرار دارد اما، ظاهرا چهار تالاب اول منتخب خواهند بود. تالاب میقان نیز با توجه به جاذبه‌های شگرف و پتانسیل بالا باید در این کنوانسیون عضو شود.

شهسواری در پایان عنوان کرد: آثاری که در قالب حجم در جشنواره شرکت دارد در ابتدا به واسطه تصویری که توسط شرکت‌کننده ارسال می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا درصورتی که شرایط لازم برای شرکت را داشته باشد ارسال شود. البته هدف این جشنواره فرهنگ‌سازی است و از نظر زیبایی‌شناسی سخت‌گیری صورت نخواهد گرفت.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره با بزرگنمایی تصویر پوستر جشنواره می‌توانند از شرایط و ضوابط شرکت در آن  مطلع شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.