مستمری‌بگیران استان مرکزی خواستار احیای سه‌جانبه‌گرایی در اداره سازمان تأمین اجتماعی شدند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی،کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی طی نامه‌ای که نسخه‌ای از آن به دفتر ایسنا ارسال شد مراتب تشکر خود را  از کمیسیون اجتماعی مجلس و اعضای تیم تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی (شستا) اعلام کردند.

نویسندگان این نامه پس از تقدیر و تشکر، انتظارات خود را از مجلس عنوان کرده و آورده‌اند: مجلس با پیگیری‌های مجدانه از طریق دستگاه قضایی کشور مقصرین را شناسایی و علاوه بر مجازات و رفع ظلم، نسبت به پرداخت خسارات وارده به بیمه‌شدگان و بازنشستگان اقدام کنند.

با توجه به جمعیت چهل میلیون نفری تحت پوشش این سازمان که ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، استدعا داریم مجلس شورای اسلامی جهت جلوگیری از حاتم‌بخشی و خودمحوری صاحبان سرمایه سازمان را در نظارت و تصمیم‌گیری در کلیه ارکان آن دخیل و نسبت به احیای سه جانبه‌گرایی طبق اساسنامه و قانون سازمان مصوب سال ۱۳۵۴ اقدام عاجل کنند.

با توجه به این که طی سال‌های اخیر تخلفات مکرری در سازمان و شعب مربوطه صورت پذیرفته و به علت عدم اجرای قانون و مقررات، به بازنشستگان و مستمری‌بگیران ظلم شده و حقوق و مستمری آنها براساس قانون افزایش نیافته و بعضا تسهیلاتی که سال‌ها از آن برخوردار و عرف و رویه بوده قطع شده، همچنین قانون خدمات کشوری مصوب سال ۸۷ مجلس در خصوص همان‌سازی حقوق و مستمری بازنشستگان موضوع ماده ۳۱ برنامه پنجم با وجود تصویب مبالغ در بودجه سالانه و تخصیص منابع از سوی دولت تاکنون اجرا نگردیده است، درخواست پیگیری داریم.

در پایان این نامه عنوان شده است: با توجه به بدهی‌های ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت مجلس ترتیبی اتخاذ کند تا دولت مکلف به تأدیه این بدهی ظرف زمانی مشخص شود تا سازمان بتواند نسبت به تعهدات و خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش اقدام کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.