ضرورت توسعه امکانات و زیرساخت های درمانی سرطان در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، «غلامرضا فتح آبادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند رو به رشد بیماری های سرطانی زنگ هشداری برای مسوولان است و با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی که سرطا را تا سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین عامل مرگ و میر دانسته باید از هم اینک در تقویت سطوح پیشگیری و درمان این بیماری کوشید.

وی توضیح داد: استان مرکزی با بهره مندی از بیمارستان مادرتخصصی درمان سرطان به عنوان یکی از کانونهای درمان این بیماری صعب العلاج در غرب کشور مطرح است و مراجعه به بیمارستان ایت الله خوانساری بحدی است که همواره ضریب اشغال در این بیمارستان ۹۰درصد است .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: این بیمارستان ۶۴تختخوابی در حوزه پرتودرمانی و شیمی درمانی با پدیده پشت نوبتی مواجه است که این مهم ضرورت توسعه امکانات و خدمات آن را دوچندان کرده است.

فتح آبادی گفت: مجوز طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک امسال از سوی شورای اسلامی این کلانشهر صادر شده و با توجه به محدویت منابع اعتباری در دولت و شرایط خاص کنونی همکاری خیرین برای آغاز هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن ضروری است.

وی بیان کرد: این طرح در زمینی به وسعت یکهزار متر مربع در چهار طبقه با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع پیش بینی شده که برای آن خدمات مرکز پیوند استخوان، اورژانس بستری و سرپایی، داروخانه، درمانگاه تخصصی سرطان و مرکز تحقیقات و آموزش غدد سرطانی پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی یادآور شد: با راه اندازی این طرح توسعه زمینه افزایش ۶۴ تخت بیمارستانی جدید برای بیمارستان ایت الله خوانساری مهیا می شود.

فتح آبادی حداقل اعتبار مورد نیاز برای ساخت ابنیه فیزیکی این طرح را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم به جز هزینه های سنگین تجهیز و خرید دستگاه های تخصصی مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اراک فعال شده که سامانه پیام کوتاه مجمع با شماره ۳۰۰۰۵۷۱۰۴۴۴۴۴۴ و شماره تلفن ۰۸۶۳۳۶۹۰۰۲۰ و یا همراه ۰۹۱۸۴۳۴۴۳۰۰برای تماس خیرین در کمک به ساخت طرح توسعه بیمارستان ایت الله خوانساری اماده پاسخگویی است.

براساس آمارهای موجود حدود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.