وجود ۱۱ هزار بی سواد در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، شکرالله حسن بیگی در نشست ستاد راهبردی سوادآموزی استان مرکزی اظهار کرد: امروز حتی در بین باسوادها نیز عملکرد علمی مناسبی نداریم و  پائین بودن نرخ و شاخص مطالعه در کشور گواه این امر است.

وی افزود: توسعه در همه جنبه ها در یک کشور بر مبنای تولید علم و آگاهی است و برای تحقق همه اهداف سند چشم انداز باید به تولید علم توجه بیشتر کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: ایران همواره به عنوان یکی از قطب های علمی دنیا مطرح بوده که امروزه هم بسیاری از دانشمندان ایرانی در ایران و جای های مختلف دنیا سبب سربلندی ایران اسلامی هستند.

وی گفت: اگر پایه های علم امروز را کاوش کنیم می بینیم پایه های علم امروز دنیا را دانشمندان ایرانی به وجود آورده اند و باید با تلاش و همت مضاعف جایگاه دیرین ایران در تولید علم دوباره به دست آید.

حسن بیگی افزود: سواد آموزی و توسعه علم در جامعه نیاز به زیرساخت های اساسی دارد که مسئولان باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی تصریح کرد:تولیدات علمی سبب تقویت قدرت کشور است و باید در همه حوزه ها به کیفیت و کمیت آموزش ها باید توجه شود.

وی گفت: چندگانگی آمارها در حوزه سواد آموزی باید هرچه سریعتر از بین برود و آمار دقیق تعداد بی سوادان مشخص شود تا بتوان برنامه دقیقی نیز برای ریشه کن کردن بی سوادی طرح کرد.

حسن بیگی افزود:از مشکلات ما در حوزه علم و دانش این است که علیرغم تأکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت دانش‌اندوزی و وجود کتب و مکاتب غنی در این حوزه، در این عرصه مطلوب عمل نکرده‌ایم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.