تعلیق مجوز ۳ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محسن رحمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری پیشگامان رضوان، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری لجور گشت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گشت آفتاب برابر مقررات و بر اساس رأی کمیته فنی، تعلیق مجوز شده‌اند.

وی تصریح کرد: عدم پیگیری تمدید مجوز، عدم معرفی مدیر فنی، واگذاری محل فعالیت به غیر، عدم ارائه گزارشات ماهیانه، عدم تجهیز مکان فعالیت و  عدم توجه به اخطاریه مهم‌ترین نواقص اعلامی به مدیران این دفاتر است و بر این اساس دفاتر فوق موظف شدند ظرف مدت سه ماه پس از تاریخ این ابلاغ نسبت به رفع نواقص اعلام شده اقدام کنند.

به گفته وی در صورت عدم پیگیری تا سررسید تاریخ تعلیق نسبت به لغو قطعی مجوز آنها اقدام خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همچنین از برگزاری برگزاری آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و مدیر فنی در استان خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت گردشگری شهرستان و استان آزمون هماهنگ پایان دوره‌های کوتاه مدت گردشگری در ساختمان قلعه حاج وکیل شهرستان اراک برگزار شد.

رحمتی خاطر نشان کرد: آزمون هماهنگ پایان دوره‌های کوتاه مدت گردشگری با عناوین مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و راهنمایان طبیعت گردی در ساختمان قلعه وکیل شهرستان اراک برگزار شد.

به گفته وی این آزمون هر ساله پس از پایان دوره‌های آموزشی در خرداد ماه و آذر ماه به منظور سنجش سطح علمی فراگیران برگزار و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، گواهینامه پایان دوره به پذیرفته شدگان اعطا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: شروع دوره از مهر ماه و آزمون پایان دوره به صورت کشوری در آذر ماه برگزار می‌شود و به پذیرفته شدگان مدرک معتبر از سازمان میراث فرهنگی اعطا خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.