آغاز طرح بازرسی ویژه عرضه مصنوعات فلزی گرانبها دراستان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازروزسه شنبه اداره کل استاندارد استانمرکزی سید ˈسعید میرنظامیˈ افزود: این طرح با همکاری اتحادیه طلافروشان استان و با هدف کنترل کیفی این مصنوعات، نظارت استانداردها ، کد رهگیری و جلوگیری از قاچاق فلزات گرانبها اجرا می شود.

در این بازرسی ها طلاهایی موجود در مراکز عرضه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نداشتن استاندارد ، انگ استاندارد و کد رهگیری و همچنین قاچاق و یا تقلبی بودن، نسبت به قیچی کردن آنها اقدام می گردد.در این بازرسی ها سکه های پارسیان تقلبی نیزقیچی می شود.

میر نظامی افزود: در این طرح به فروشندگانی که مبادرت به عرضه بدون نشان استاندارد ، انگ و کد رهگیری مصنوعات فلزی گرانبها کنند در مرحله اول تذکر کتبی داده می شود و فروشنده متخلف باید متعهد شود نسبت به عودت طلاهای بدون شرایط لازم ظرف مدت معین اقدام کند.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح واحد های صنفی که همکاری شایسته ای با بازرسان استاندارد اشته باشند موفق به دریافت برچسب استاندارد می شوند و قرار دادن برچسب در معرض دید خریداران الزامی است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی توضیح داد:خرید و فروش طلای فاقد نشان استاندارد ملی ایران قاچاق است و نامعین بودن عیارخالص این مصنوعات مشکل اساسی آنها است.

میرنظامی خاطرنشان کرد:فروشندگانی که با اجرای این طرح همکاری نکنند و به عرضه مصنوعات گرانبهای فلزی غیراستاندارد اقدام کنند، کالاهای قابل عرضه آنان توقیف شده و پرونده قضایی مربوطه به مراجع قانونی ارجاع می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.