مواجهه شرکت واگن‌پارس با مشکلات به دلیل بی‌مهری‌های مسئولان

استاندار مرکزی گفت: شرکت واگن‌پارس اراک یکی از شرکت‌های بزرگ خاورمیانه در زمینه تولید واگن است که متأسفانه امروز به دلیل بی‌مهری‌های مسئولان و همچنین شرایط رکود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمود زمانی‌‌قمی ظهر دیروز در نشست اعضای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار داشت: شرکت واگن پارس اراک حدود ۱۰۶ میلیارد تومان به ادارات کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی استان بدهکار است که بیش از ۶۶ میلیارد تومان این بدهی در نتیجه لغو قرارداد با شرکت کوبایی است.

وی تصریح کرد: شرکت واگن پارس از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید واگن باری و مسافری برخوردار بوده و با تکیه بر توان متخصصان داخلی تولیدات بسیار با ارزشی را در زمینه صنعت حمل و نقل ریلی انجام داده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل واردات واگن از برخی کشورها و همچنین رکود حاکم بر بازار این مجموعه بزرگ تولیدی کشور با مشکلات بسیاری مواجه شده است به طوری که هم‌اکنون با بدهی‌های بزرگ مالی مواجه است.

زمانی‌قمی با بیان اینکه مشکلات و مسائلی که امروز بر شرکت‌های صنعتی نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی حاکم است، نتیجه سوء مدیریت در دولت‌های قبل بوده است، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند، می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نهایت همکاری را در دریافت مطالبات خود از شرکت‌های صنعتی داشته باشند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شرکت واگن پارس اراک حدود ۱۰۶ میلیارد تومان به ادارات کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی استان بدهکار است که بیش از ۶۶ میلیارد تومان این بدهی در نتیجه لغو قرارداد با شرکت کوبایی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی از قبیل اداره کل امور مالیاتی و تأمین اجتماعی استان برای دریافت مطالبات معوقه خود از شرکت‌های صنعتی این شرکت‌ها را در شرایط سختی قرار داده‌اند که ضروری است از فشارهای خود کاسته و نهایت همکاری را داشته باشند.

زمانی‌‌قمی افزود: حل مشکلات صنایع استان رونق را به این واحدها بازگردانده و موجب رفع معضل بیکاری نیز می‌شود.

وی تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به محورهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تلاش در راستای رفع مشکلات بخش صنعت دانست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.