مقیمی:ایجاد بازارچه‌های شهرداری در محله‌ها سبب تثبیت قیمت‌ها می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی بر ضرورت ایجاد سازمان میادین میوه و تره‌بار در کلانشهر اراک تاکید کرد و افزود: ایجاد و استقرار سازمان میادین میوه و تره‌بار زمینه‌ساز دسترسی آسان و ارزان مصرف‌کنندگان به محصولات و عرضه بدون واسطه محصولات برای تولیدکنندگان است و در نتیجه موجب تعادل قیمت‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری از نمونه‌های موفق ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار در شهرهای قم، اصفهان و تهران اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه از تجارب استان‌ها در راستای عرضه و قیمت‌گذاری می‌توان بهره گرفت زمینه حضور بخش خصوصی نیز در این حوزه و خرید انبوه و توزیع با قیمت مناسب فراهم می‌شود.

استاندار مرکزی همچنین بر لزوم احداث یک واحد سردخانه دو مداره در شهرستان اراک با توجه به نبود سردخانه زیر صفر و بالای صفر در استان برای ذخیره‌سازی میوه و اقلام مورد نیاز شب عید تاکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طی ۸ ماهه سال جاری یکصد و ۱۱ هزار و ۸۱ مورد بازرسی در حوزه خدمات و اصناف انجام شده و ۶ هزار و ۹۱۹ پرونده تشکیل و یک‌هزار و ۴۹۶ واحد صنفی پلمب شده است.

سیدجمال فدایی‌فروتن افزود: در این مدت ۲ هزار و ۴۵ بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی استان صورت گرفته و ۲۹ پرونده نیز تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز از ۳ هزار و ۸۵۹ واحد صنفی و ۶۳۰ واحد غیرصنفی در استان طی ۸ ماهه سال جاری بازرسی صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۸ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی استان مرکزی انجام شده، تصریح کرد: ۷۱۶ پرونده تخلف نیز در این بخش تشکیل شده که عمده این تخلفات مربوط به کم‌فروشی و کیفیت آرد است.

فدایی‌فروتن با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از شکایات مردمی به تلفن گویای ۱۲۴ را تخلف‌های نانوایی‌ها شامل می‌شود، ادامه داد: یکی از دلایل کاهش حجم نان و کم‌فروشی و اعتراض مردم افزایش هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها با وجود تثبیت قیمت نان است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت از مهمترین تخلفات حوزه پخت نان به شمار می‌روند، اصلاح قیمت نان و اتخاذ شیوه‌هایی برای جبران هزینه‌های نانوایی‌ها را از جمله راه‌کارهای حل این مشکل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکثر نانوایی‌های استان مرکزی به شرکت گاز استان بدهکار هستند و این بدهکاری تنها بخشی از مشکلات اقتصادی این واحدها است، اظهار داشت: قیمت نان از تولید تا فروش برای نانوایی‌های استان دارای صرفه اقتصادی نیست و اگر قیمت نان اصلاح نشود مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۱۷ هزار تماس تلفنی با تلفن گویای ۱۲۴ ثبت شده که ۶۰ درصد این تماس‌ها معادل ۳ هزار و ۳۸۲ تماس مرتبط و قابل پیگیری بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.