آصفری: راهبری اتحادیه بین المجالس فرصتی برای همگرایی ملل اسلامی است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحمد حسن آصفریˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران اسلامی دو فرصت استثنایی در راهبری اتحادیه جنبش غیرمتعهدها و اتحادیه بین المجالس اسلامی را در اختیار دارد که باید از این امتیازات در تقویت توانمندی کشورهای اسلامی و منطقه و ارتقای وحدت و هوشمندی در برابر توطئه و تهدیدات سخت و نرم نهایت بهره را ببرد.

وی بیان کرد: اتحادیه جنبش غیرمتعهد با ۱۲۰ کشور عضو ظرفیتی استثنایی است که می تواند با راهبری هوشمندانه در راستای حل مناقشات خاورمیانه و کشورهای عضو، راهگشایی داشته باشد و زمیه ساز اهداف توسعه ای در این مناطق باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف اصلی فعال سازی دبیرخانه اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در ایران نیزباید در فضای تدبیر و انسجام ملل اسلامی باشد.

وی گفت: این اتحادیه باید با موضع گیری شفاف در برابر سلطه گری ایستادگی کرده و با ایجاد و تقویت گروه های مشترک در باروری ظرفیتهای اقتصادی، زیست محیطی و حقوقی کشورهای اسلامی درقالب توافق نامه های کارآمد بکوشد.

آصفری بیان کرد: اتحادیه بین المجالس گامی موثر در مقابله با اسلام آمریکایی و لیبرالیسم است و باید از این ظرفیتها در نهایت ذکاوت و تدبیر در تقویت بنیه کشورهای اسلامی بهره برداری شود.

وی عنوان کرد:درحال حاضر کشورهای اسلامی بخش بزرگی از منابع و ثروت های خدادادی را در اختیار دارند که این مهم نگاه زیاده خواه را به سوی این کشورها متمایل کرده به طوری که درصدد هستند با تفرقه و تشتت در بین ملل مسلمان؛ اهداف استکباری خود را محقق کنند.

آصفری اظهار کرد: غرب و صهیونیست ها برای اهداف شیطانی و دامن زدن به اختلافات اقدام به خلق تفکر بدلی دینی در قالب تکفیری و سلفی کرده اند که امروز چهره زشت و خشن آنها در سوریه هویدا است و با ظاهر مسلمان زیربنای ناامنی و اعمال ترور و خرابکاری را در منطقه خاورمیانه تشکیل می دهند.

وی افزود: اسلام به عنوان یک دین مترقی؛ امروز به شدت در جهان با اقبال عمومی مواجه شده و این مهم وحشت استکبار را برانگیخته و تمام تفرقه افکنی و دشمنی ها نیز از این امر برمی خیزد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه نخبگان دینی شیعه و سنی در اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی هوشیاری در برابر تهدیدات دشمنان و تکیه بر اصول و مشترکات دینی است و در کنار این مهم باروری ظرفیت های اقتصادی ملل مسلمان را نیز باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس اسلامی از چهار کمیته حقوقی، محیط زیست، ظرفیتهای اقتصادی و زنان مسلمان تشکیل شده، گفت:این اتحادیه هم چنین یک کمیته ویژه حمایت از فلسطین دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.