پایان نشست شورای برنامه ریزی استان مرکزی با ۹ مصوبه در کمیجان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، احداث مجتمع گلخانه ای برای میلاجرد،لایروبی قنوات، بررسی امکاات شهرک صعنتی کمیجان و افزایش وسعت آن از ۹۲ به ۳۰۰ هکتار، حمایت از منبت کاران و مبل سازان سمقاور در تکمیل چرخه تولید، احداث جاده ۱۴کیلومتری کمیجان – وفس -آقچه قلعه و حذف نقطه کور ارتباطی این منطقه از جمله این مصوبات است.

بررسی و اجرای طرح آبرسانی به کمیجان، تامین اعتبار برگزاری کنگره فخرالدین عراقی درسال آینده، حمایت از خانه های عالم و طرح های سازمان تبلیغات اسلامی درکمیجان و توجه خاص به طرح های روستایی از دیگر مصوبات این نشست در جمع بندی کمیته های هفتگانه کشاورزی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی، فرهنگی و دینی، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب و شهر و روستایی بود.

استاندار استان مرکزی در این نشست گفت: رویکرد دولت اعتدال در پیشبرد نیازهای ضروری و طرح های نیمه کاره در شهرستانها است و مسوولان اجرایی در کمیجان باید با جدیت مصوبات مذکور را اجرایی کرده و معضلات اساسی ای منطقه را برطرف کنند.

«محمدحسین مقیمی» افزود: شهرستان کمیجان از مناطق کمتر توسعه یافته استان مرکزی است که ظرفیتهای بالقوه زیادی دارد و باید با شناسایی این قابلیتها و جذب سرمایه گذار ورونق و پویایی در این منطقه حاصل شود.

وی بیان کرد: یکی از شرطهای اساسی در پیشبرد برنامه های توسعه کمیجان همراهی و مساعدت مردمی در اجرای طرحها است.

نمایده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شهرستان کمیجان از مشکلات زیربنایی مهم نظیر کمبود آب ، راه مناسب و شهرسازی و امور رفاهی رنج می برد و انتظار است که مسوولان دولت تدبیر و امید غبار محرومیت را از این شهرستان بزدایند.

«محمدحسن آصفری» افزود: ایجاد و تقویت انسجام بخشهای فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و آموزش عالی و اقتصادی درکمیجان از ضرورتهای برنامه ریزی است و می طلبد در نشست های تخصصی برنامه ریزی این ضعف ها شناسایی و برطرف شود.

شهرستان کمیجان در شمال غربی استان مرکزی واقع شده است که با اراک مرکز استان ۹۵ کیلومتر فاصله دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.