کمربند شمالی اراک طرحی موثر در کاهش آلودگی هوا است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندوکیلی در چهارمین جلسه شورای ترافیک استان که با حضور فرماندهان پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، تعدادی از فرمانداران و شهرداران شهرهای استان و دیگر اعضای جلسه در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه تدابیر لازم جهت هدایت وسایل نقلیه عبوری بویژه وسایط سنگین به کمربند شمالی گرفته می شود و تهیه طرح اصلاح شکل هندسی میدان حضرت امام خمینی(ره) و روان سازی ترافیک ورودی به میدان مذکوربه شهرداری واگذار می شود.

وی افزود:  برای حل مسائل ترافیکی ورودی شهرهای زاویه، دلیجان، نیم ور و میدان امام خمینی(ره) شهراراک و احداث میدان در کمربندی شهر آستانه با بحث های کارشناسی توسط اعضای جلسه تصمیمات لازم گرفته می شود و برای اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمن سازی محورهای مذکور اقدامات ضروری در دستور کار قرار می گیرد.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به ایمن سازی محور نیم ور – دلیجان تصریح کرد: برای ایمن سازی محور ورودی شهر نیم ور از سمت دلیجان مقرر شد باقیمانده پروژه بزرگراه نیم ور- دلیجان تا بلوار ورودی شهر نیم ور تکمیل و با ایجاد دور برگردان استاندارد، مشکل ترافیکی این قسمت از محور ذکر شده بطور کامل برطرف شود.

وی در خصوص مشکلات ترافیکی شهر زاویه گفت: با تصویب اعضای شورا مقرر شد، تا آماده شدن طرح پیشنهادی توسط اداره کل راه و شهرسازی، نسبت به ایمن سازی وضع موجود در محور مذکور اقدام شود.

زندوکیلی افزود: در بازدیدی که بر اساس دستور استاندار از تقاطع شهرک اصناف دلیجان با محور دلیجان- نیم ور انجام شد با توجه به مشکلات موجود در این محور در شورای ترافیک مصوب کردیم که یک تیم کارشناسی متشکل از پلیس راه، دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان دلیجان موضوع را بررسی و در خصوص ایجاد دور برگردان و ایمن سازی محور تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: این تصمیم بعنوان مصوبه شورا جهت اجرا به اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ابلاغ می شود.

رئیس شورای ترافیک استان گفت: طرح احداث میدان در قسمتی از کمربندی شهر آستانه از دیگر مصوبات این شورا بود که قرار شد پس از تهیه طرح توسط مشاور مربوطه و رفع نواقص موجود نسبت به احداث میدان اقدام شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.