تاکید بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه نامزدها

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در ششمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده بر لزوم برگزاری انتخابات قانونمند و بیطرف تاکید کرد و افزود: استفاده از امکانات دولتی به نفع جریان سیاسی خاص منع قانونی دارد و مدیران باید از هرگونه فعالیت در این راستا خوداری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: تا رسیدن به انتخابات زمان زیادی باقی نمانده، بنابراین باید فضای جامعه را به سمت انتخابات هدایت کرد و تنورآن را با شرکت مردم گرم کنیم.
حسن بیگی افزود: دولت برای این دوره از انتخابات سه شعار شامل قانونمندی، بیطرفی و اخلاق گرایی را محور قرار داده است.
وی گفت: انتخابات باید به طور کامل شفاف و قانونمند اجرا شود و به همین منظور کمیته حقوقی متشکل از پنج نفر حقوقدان و یک قاضی در استان مرکزی تشکیل شده است.
حسن بیگی افزود: هریک از ما با هر بینش و گرایش سیاسی باید در انتخابات بیطرف باشیم و گرایش سیاسی خود را در محل کار و ادارات آشکار نکنیم.
وی گفت: کاندیداهای انتخابات نیز با اخلاق گرایی از توزیع شبنامه و لوح فشرده در تخریب رقبای خود دوری کنند تا انتخاباتی سالم و قانونمند برگزار شود.
وی افزود: حضور در پای صندوق های رای را به عنوان بیعت با جمهوری اسلامی قلمداد می شود بنابراین باید این مشارکت با حضور حداکثری مردم به نمایش درآید.

***۱۰ درصد معتادان جامعه را زنان شامل می شوند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در بخش دیگزی از سخنانش گفت: در سالهای اخیر اعتیاد به مواد افیونی از مردان به قشر زنان گسترش یافته و ۱۰ درصد معتادان جامعه را زنان شامل می شوند.
حسن بیگی افزود: اعتیاد به مواد مخدر همواره در بین مردان بیش از زنان بوده اما در چند سال اخیر این بلای خانمانسوز در بین زنان افزایش چشمگیری داشته و پیامد و آسیب های جدی را برای سلامت جسمی و روانی جامعه در پی داشته است.
وی اظهار کرد: اطلاع رسانی و آموزش جدی به خانواده ها لازمه جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه است و بانوان در خانواده در خط مقدم مبارزه قرار دارند.
وی گفت: در سالهای بعد از پیروزی انقلاب، قشری که مواد مخدر استعمال می کرد کهنسالان بودند و جامعه آماری این فراد به دلیل توزیع کوپن مشخص بود و در مبارزه با قاچاقچیان کنترل به سهولات انجام می گرفت اما در شرایط کنونی دامنه اعتیاد گسترش یافته و همه اقشار را درگیر کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: متاسفانه رشد اعتیاد زنان به انواع مواد مخدر در حال افزایش است که این روند زنگ خطر جدی است و باید متولیان امر برای جلوگیری از آن اقدام جدی لحاظ کنند.
حسن بیگی افزود: اقدام بی موقع، کم توجهی به آسیب های اجتماعی و درگیر شدن در برنامه های روزانه نباید مسولان و متولیان فرهنگی مبارزه با اعتیاد را به بی راه بکشاند و درگیر فعالیت هایی کند که کمترین تاثیر را در کاهش آمار اعتیاد دارد.

***گسترش مواد مخدر صنعتی
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: گرایش معتادان به مصرف مواد افیونی از سنتی به مواد صنعتی خطرناک و بیشتر روانگردان تغییر یافته و کم توجهی به این مقوله می تواند آثار زیانبار و جبران ناپذیری داشته باشد.
زهرا فرجی افزود: مدت زمان ابتلا به مواد مخدر به دلیل استفاده از مواد صنعتی کاهش پیدا کرده و باعث شده تا سن اعتیاد هم پایین بیاید.
در این نشست کلیات طرح آموزش پیشگری از اعتیاد بانوان اراک به تصویب رسید و مقرر شد تا ظرف ۹ ماه، سه هزار نفر از زنان اراکی در رده سنی ۱۵ تا ۴۰ سال در اجرای طرح مشارکت داشته باشند.
این طرح در سه مرحله با یک میلیارد ریال اعتبار برای جامعه هدف اجرا می شود.
همچنین در این نشست فرماندار فراهان اهم فعالیت های حوزه بانوان، مطالبات و مشکلات این قشر را عنوان کرد.
هفتم اسفندماه سال جاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.