تشکیل کمیته توسعه فرهنگ ‌و ‌معارف قرآنی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، مصطفی مشایخی، در دومین نشست کمیته توسعه فرهنگ‌ و ‌معارف قرآنی استان مرکزی گفت: کمیته توسعه فرهنگ‌ و ‌معارف قرآنی استان در راستای محقق شدن اهداف قرآنی در استان تلاش می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: تشکیل این کمیته دارای نتایج و کارکردهای مثبت در ساماندهی فعالیت‌های قرآنی و استفاده از پتانسیل‌های قرآنی استان باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز ، در این جلسه خواستار تحقق سبک زندگی اسلامی در سایه معارف قرآنی در استان شد و گفت: این امر زمینه حرکت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در مسیر معارف الهی را فراهم می کند.

در ادامه این نشست علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کمیته نیز تشکیل ‌و ‌تکمیل بانک اطلاعات ‌و ‌جامعه آماری اصحاب قرآنی استان و لزوم حمایت مسئولان ارشد استان از جامعه قرآنی و برنامه‌های قرآنی به مثابه یک فرصت عظیم در جنگ نرم را ضروری عنوان کرد و خواستار توجه جدی‌تر به برنامه های قرآنی استان شد.

به گزارش ایسنا، تکمیل بانک اطلاعات موسسات قرآنی استان، ایجاد جامعه قاریان و حافظان قرآنی استان، استفاده از ظرفیت‌های صدا‌و‌سیمای استان در امر آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حمایت از فعالیت‌های قرآنی روستاها و مناطق کمتر برخوردار استان از مصوبات این نشست بود.

گفتنی است، این نشست با حضور نمایندگان اداره کل آموزش‌ و ‌پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، نیروی انتظامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه، صدا‌و‌‌سیما و نمایندگان موسسات‌ و‌ ‌مراکز قرآنی مردمی به عنوان اعضای کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآنی استان برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.