پرداخت بیش از ۳ میلیارد ریال زکات توسط مردم اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، عدالت بهرامی، در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور امام جمعه  شهرسنجان و رئیس زکات اراک و پورقاسمیان فرماندار شهر اراک تشکیل شد اظهار کرد: زکات در دین اسلام که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی افزود: عده ای از مردم به اشتباه تصور می کنند در صورت پرداخت زکات فقیر می شوند در حالی که خداوند وعده داده مال انسان با پرداخت زکات افزایش می یابد و با برکت می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اراک، بر ضرورت فرهنگ ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به این ارزش‎ گذاری زکات در دین اسلام ضرورت دارد تا همه تلاش‌ ها در راستای تقویت این فریضه مهم معطوف شود.

بهرامی با اشاره به نقش روحانیت و مبلغان دینی در ترویج این فریضه دینی تصریح کرد: این نهاد مردمی، با همکاری مبلغان دینی و روحانیان اقدام به جمع آوری زکات مردم مسلمان این شهرستان کرده است.

وی افزود: با تبیین و ترویج فرهنگ حسنه در جامعه و برنامه ریزی درست، در احیای این فریضه دینی بیش از پیش موفق می شویم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اراک گفت: در این استان روحانیان متولی پرداختن به امر زکات هستند و انتظار می‌رود با حضور فعال آن‌ها این فریضه مهم الهی در استان بیش از پیش نهادینه شود.

وی افزود: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده جهت محرومان و نیازمندان همان منطقه ، بخشی جهت تکمیل حسینیه و مساجد هزینه می شود .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.