راه اندازی سامانه صدور کارت هوشمند بازرگانی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، در مراسم افتتاح کارت هوشمند بازرگانی به صورت نمادین کارت هوشمند بازرگانی شرکت ایمن‌ساز احمد به مدیریت علیرضا بشارت، شرکت فنون و نوآوری اراک به مدیریت محمود اللهیاری و رضا غریبی عضو اتاق بازرگانی اهدا شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در این مراسم بهبود فضای کسب و کار را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند عنوان کرد و گفت: ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی فرآیند مرتبط با کارت‌های بازرگانی، ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی به صورت الکترونیکی و برقراری ارتباط بر خط با سایر سامانه‌های مرتبط از جمله اهداف کلان اجرای سامانه یکپارچه کارت‌های بازرگانی هوشمند است.

محمدرضا جعفری افزود: در استان مرکزی بیش از ۶۰۰ بازرگان فعال وجود دارد که تا یک سال آینده تمامی آنها کارت هوشمند بازرگانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در آخرین رتبه‌بندی‌ها فضاهای کسب و کار جهان از بین ۱۸۵ کشور، ایران رتبه ۱۴۸ را داشته که این جایگاه مناسب نیست و کارت‌های بازرگانی هوشمند می‌تواند قدم موثری در راستای اعتلای فضای کسب و کار کشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی با بیان اهمیت صادرات در اقتصاد کلان کشور گفت: در شرایط امروز کشور، صادرات غیر نفتی با توجه به کاهش نرخ نفت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر ضرورت ایجاد و توسعه تفکر صادرات محور در مدیران صنایع تولیدی بر اهمیت نگاه به بازارهای جدید صادراتی تاکید کرد و افزود: نفوذ به بازارهای جدید و استفاده از ظرفیت‌های خالی آنها در افزایش میزان صادرات نقش موثری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه صنایع از دولت انتظار دارند که به وعده‌های خود عمل کنند خواستار رفع مشکل مواد اولیه واحدهای صادرات محور شد.

وی از مدیران واحدهای صنعتی نیز خواست برای داشتن محصولاتی در خور رقابت در بازارهای جهانی دو مبحث قیمت و کیفیت را رعایت کنند.

جعفری خاطرنشان ساخت: محصولات تولیدی کشور ایران از لحاظ قیمت نسبت به محصولات کشورهای دیگر مزیت دارند، ولی در بحث کیفیت با حمایت دولت و اختصاص تسهیلات و فراهم شدن امکان خرید ماشین آلات و تجهیزات به روز این مهم نیز محقق خواهد شد.

در پایان مراسم از ۱۴ صادرکننده برگزیده استان شرکت آلومینیوم سازی، کیمیا رزین، کاوه شاورز، پارس گالوانیزه امین، گروه صنعتی پارلو، صنایع شیر ساوه آرین، الیاف سینا دلیجان، ایزوگام یکتا بام دلیجان، صنایع شیمیایی اکسیر پویان، الیاف ابریشم ماهان، صنایع آذرآب، درنا جوجه دلیجان، گلکده مارانتا و وزین پخش قائم مقام تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.