برگزاری نشست مشترک استاندار مرکزی و سفیر روسیه با تجار و دست اندر کاران صنعت استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، عماد مرادی روز سه شنبه در جریان نشست مشترک استاندار مرکزی و سفیر روسیه با تجار و دست اندر کاران صنعت استان مرکزی طی سخنانی در اراک افزود: استان مرکزی با برخورداری از صنعت مادر تخصصی واگن پارس به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای ریلی در خاورمیانه، ظرفیت بالقوه ای را در دانش بومی ریلی و نیروهای متخصص این صنعت دارد و با تاسیس دانشکده راه آهن می تواند به کانون تخصصی توسعه صنایع ریلی کشور تبدیل شود.
وی اظهار کرد: هم اینک ۳۰۰ نیروی متخصص و دانش آموخته به عنوان سرمایه انسانی حوزه ریلی با تسلط بر آخرین فناوری های طراحی، ساخت و تعمیرات اساسی واگن در استان مرکزی فعالیت می کنند که در صورت تاسیس دانشکده تخصصی صنایع ریلی زمینه رشد و توسعه این صنعت و انتقال این تجارب به نسلهای جدید فراهم می شود .
عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی خاطرنشان کرد: روند تاسیس دانشکده ریلی کشور در اراک با دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دست انجام است و انتظار می رود با حمایت مقامات ارشد استان مرکزی و مسوولان صنایع ریلی کشور مهر ماه سال آینده این دانشکده تاسیس و پذیرای دانشجو باشد.
مرادی یادآور شد: تاسیس دانشکده راه آهن یکی از راهکارهای تقویت بنیه دانش بومی و صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنایع ریلی است.
وی ادامه داد: هم اینک یکصد شرکت فعال در حوزه ساخت تجهیزات ریلی، نگهداری خطوط و ناوگان در کشور وجود دارد و در این میان استان مرکزی به عنوان پایتخت ریلی کشور مسوولیت تعمیرات و راهبری تولید و توسعه این صنعت را برعهده دارد.
عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برآوردها بیانگر این است که بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکتهای زیرمجموعه خوشه ریلی کشور مشغول بکارند که تقویت بنیه علمی و ارتقای دانش آنها ضروری است.
مرادی اضافه کرد: ۵۰ درصد از ناوگان قابل سیر کشور ساخت روسیه است و با توجه به اینکه متوسط عمر واگن های باری ۴۰ سال و واگنهای مسافری ۲۵ سال است ، مقامات صنایع ریلی ایران علاقه مندند که برای بازسازی این حوزه، همکاری های مشترک با روسیه داشته باشند.
عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت: موضوع برقی کردن خطوط راه آهن کشور با دانش مشترک ایران و روسیه از سیاست گذاری های کلان ریلی است که پبشرفت خوبی دارد.
مرادی خواستار تقویت همکاری بین تشکل های ریلی استان مرکزی به عنوان قطب ریلی ایران با اتاق بازرگانی و صنعت ریلی روسیه شد.
وی تاکید کرد: با توجه به کلانشهر شدن اراک پیشنهاد ایجاد تاسیسات منوریل برای این شهر یکی از زیرساخت های مورد نیاز است که برای عملیاتی شدن این طرح ،آمادگی کامل از سوی صنایع ریلی و انجمن همگن ریلی برای همکاری با شورای شهر اراک وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.