استاندارمرکزی: توسعه متوازن استان در گرو بهره وری صحیح از منابع است

به گزارش مرکزی دیلی، محمد حسین مقیمی شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمین که در در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: با توجه به منابع مالی محدود، درصورت افزایش بهره وری، امر توسعه امکانپذیر خواهد بود.
وی باتاکید بر اینکه از چهار هزار و ۴۰۰ نخبه کشور، یک هزار و ۱۰۰ نفر متعلق به استان مرکزی است، اظهارداشت: از این پتانسیل و منبع انسانی توانمند و کارآمد باید در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده بهینه شود.
مقیمی با پایین خواندن بهره وری منابع موجود در استان مرکزی گفت: بطور نمونه راندمان آبیاری و اجرای طرح آبیاری نوین کشاوزری این استان ۳۰ درصد است که با توسعه این طرح می توان منابع آبی استان را بهبود بخشید .
استاندار مرکزی افزود: درصورت اصلاح روشها و ارائه راهکارهای جدید و افزایش بهره وری؛ مشکلات کمبود نقدینگی سرمایه گذاران صنعتی، مشکل سرمایه درگردش، مشکلات گمرکی و بانکی و کمبود آب بخش کشاورزی و آب آشامیدنی قابل حل است.
مقیمی با بیان اینکه توسعه متوازن استان مرکزی به برنامه ریزی جدید مسوولان نیاز دارد، گفت: شهرستانهای خمین، خنداب و کمیجان نباید از نظر توسعه از دیگر شهرستانهای این استان عقب تر باشد.
استاندار مرکزی افزود: همه مسوولان باید برای یک هدف مهم که حل مشکلات مردم است، تلاشی جهادی و مضاعف داشته باشند.
مقیمی خاطرنشان کرد: با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، اجرا و توسعه آبیاری تحت فشار، استفاده از کمکهای بلاعوض دولتی، بهره وری از منابع موجود و همکاری همه جانبه مسوولان، توسعه متوازن استان مرکزی محقق خواهد شد.
وی همچنین گفت: رفع مشکلات شهرستان خمین نیز در شورای برنامه ریزی استان بصورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
درادامه این جلسه ؛ فرماندار خمین، مهمترین مشکل این شهرستان را محدویت اشتغال و توسعه نیافتن بخش صنعت عنوان کرد.
علیرضا کریمی بیکاری را از مشکلات جدی خمین دانست و گفت: شمار زیادی از دانش آموختگان این شهرستان بیکارند و این موضوع به معضل اصلی خانواده ها تبدیل شده است.
وی همچنین اظهارداشت: طبق بررسی های کارشناسان ۳۵ درصد از مجموع منابع آبی موجود شهرستان خمین بر اثر کاهش نزولات آسمانی خشکیده و از چرخه تولید بخش کشاورزی خارج شده است.
کریمی افزود: ازمجموع یک هزار و۴۷۱ منبع آبی موجود درشهرستان خمین ۱۷۵حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۱۲۷ رشته قنات، ۵۶ دهنه چشمه، ۳۸ رشته رودآب و ۱۱باب سد خاکی بطور کامل خشک شده و فاقد آبدهی است.
وی گفت: با تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح انتقال آب از سد کوچری، مشکل کم آبی شهرستان خمین تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
در نشست شورای اداری شهرستان خمین مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت استان نیز به ارائه مهمترین مشکلات و چالشهای این بخشها در شهرستان خمین پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.