خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین حکمت علی مظفری در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای اراک بااشاره به اهمیت ولایت از منظر سیاسی اظهار داشت: ولایت به معنی تدبیر در امور است و در عصر غیبت، ولایت مربوط به فقیه جامع الشرایط می باشد و جامعه اسلامی به چنین ولایتی برای حفظ عدالت، امنیت، حقوق جامعه و نظام اجتماعی نیاز دارد.

وی فلسفه عید سعید غدیر را حب ولایت و بزرگترین پیام آن حرکت در مسیر ولایت مداری و ولایت محوری برشمرد و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت در عمل و پشتیبان ولایت بودن از دیگر پیام‌های عید غدیر است.

حجت‌الاسلام والسلمین مظفری با اشاره به اینکه ولایت پذیری اصلی‌ترین شاخص و سنجش در جامعه ی اسلامی است ادامه داد: این عید بزرگترین عید شیعیان است چرا که مبانی قرآنی، اعتقادی و فکری داشته و عید ولایت و رهبری است.

وی در ادامه با گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش بیان داشت: در جامعه امروز ما ورزش از نقطه اوج برخوردار بوده و متاسفانه بد است که برخی رشته ها با سیاست عجین شده و الحمدلله در رشته های مختلف ستاره هایی داریم.

در متن جامعه و خانواده ها ورزش و نرمش همگانی کم است

وی با بیان اینکه در متن جامعه و خانواده‌ها ورزش و نرمش همگانی کم است، اضافه کرد: از اعضای شورای شهر پرند می‌خواهیم اقدام کرده و برای ورزش همگانی برنامه ریزی کنند و برای بانوان پارک مخصوص که یکی از خلاء های موجود است، تاسیس شود و مردم از پارک‌ها و فضای سبز و نشاط موجود و امکانات خوب بهره برداری کنند.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه در این خصوص اطلاع رسانی شود، گفت: این امر مهم شروع شود هرچند تعداد کم باشد، چنانکه می دانیم مهم ترین وسیله برای کم کردن امراض برخلاف برخی تبلیغات ورزش است، رهبری فرمودند امر به ورزش امر به معروف است پس معروف را باید منتشر کرد، آموزش و پرورش هم باید با بچه‌ها این امر مهم را با مربیان خود مدنظر قرار دهد.

وی ولادت حضرت امام هادی(ع) به امام زمان(ع) و عموم شیعیان و تسلیت شهادت حاج آقا مصطفی خمینی به بیت امام راحل اشاره کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی قضاوت خوب  فکر خوب، باید علم خود را افزایش دهیم، همه عالمان و دانشمندان و باسوادها را باید احترام کرد و بین آنها با دیگران فرق گذاشت چراکه تمام فرستاده های خداوند برای سعادت زندگی کردن بشر آمده اند.

وی با بیان اینکه باید در رفتار خود بازنگری کنیم، دیدها، قضاوت ها، برداشت ها را اصلاح و سوء ظن ها را برطرف کنیم، اظهار داشت: مقدم داشتن دیگران بر خود، سخن خوب بر زبان آوردن و حرف خوب زدن و در راستای بندگی خدا تلاش کردن از ویژگی های انسان های خوب است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.