درنگی بر ۲۰۰۰ روز خدمت استاندار پیشین

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، از ۲۳ تیر ماه ۸۷ که استاندار مرکزی انتخاب شد تا ۲۰ مهر ماه ۹۲ روز خداحافظی مدیر ارشد دولت نهم و دهم روایت ۲۰۰۰ هزار روز تلخ و شیرین خدمت استانداری شعبانی فرد است. وعده ای که هر بار زمزمه تغییر استاندار مرکزی به گوش می رسید با قوت و شدت در رسانه ها اعلام می کرد “تا پایان دولت دهم در استان می مانم” و حالا امروز روز پایان وعده علی اکبر شعبانی فرد است.

شعبانی فرد استاندار غیر بومی؛ اهل و زاده جهرم استان فارس با آن لهجه شیرازی که گاه برای مسئولین، کارشناسان و خبرنگاران استان مرکزی فهمش دشوار بود پس از پنج سال خدمت از استان مرکزی خداحافظی می کند و سکانداری این استان را به محمدحسین مقیمی استاندار بومی و اهل خمین می سپارد و امروز ۲۰ مهر روز شروع اجرای وعده های استاندار جدید است.

قلبهایی که با هم نیستند

شعبانی فرد پس از تغییر ناگهانی عبدالله سهرابی استاندار دولت احمدی نژاد این سمت را قبول کرد و زمان ورود خود ” قلبهایی که با هم نیستند” را مهمترین مشکل استان برشمرد و گفت “امیدواریم بتوان این قلبها را برای خدمت صادقانه به هم نزدیک کنیم” حال چقدر توانست این قلبها را به هم نزدیک کند؛ مسئولین، رسانه ها و مردم می توانند قضاوت کنند.

شعبانی فرد؛ استاندار سابق استان مرکز

استانداری که در مدت تصدی گری خود تنها دو بار با رسانه ها گفتگو داشت و دیگر نیازی برای توضیح عملکرد خود به مردم استان در این مدت ندید همچنین در زمان او سرکشی به واحدهای صنعتی که در زمان سهرابی به یک سنت خوب برای رسیدگی به واحدهای مشکل دار باب شده بود تعطیل شد.

استاندار ۵۵ ساله استان مرکزی امروز در حالی با استان امام خمینی (ره) خداحافظی می کند و جای خود را به استاندار ۶۴ ساله اهل و زاده شهر خمین می دهد که برخی مطالبات مردم ناتمام مانده است.

دوست داریم بدانیم سرنوشت مصوبات استانی چه شد

یکی از شهروندان شهر آشتیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دوست داریم بدانیم سرنوشت مصوبات استانی سفر رئیس جمهور درآشتیان چه شد. جاده راهجرد به آشتیان را ایشان چه کردند.

وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری علامه سیدجلال الدین آشتیانی چه بلایی به سرش آمد وضعیت شهرداری آشتیان در دوره ایشان که کامل ورشکسته شد چه می شود.

هر چند که  برخی از اتفاقات استان متاثر از تصمیمات مسئولین رده بالاتر دولت بود و می دانیم که نوسات نرخ ارز و وجود اقتصاد دیکته ای برخی از صنایع را به نیمه تعطیلی و ورشکستگی کشاند که می توانست با استفاده از افراد با تحربه در پست های مختلف استان از دامنه مشکلات بکاهد.

بحث انتزاع ساوه، محلات، دلیجان، آشتیان و تفرش از استان مرکزی و پیوستن به شهرهای همسایه مشکل دیگر استان بود که گرچه با تلاش مجمع نمایندگان، رسانه ها و استاندار برای همیشه بایگانی شد اما تا زمان بایگانی شدن حرفها و حدیثهای زیادی را با خود به همراه داشت.

مسکن مهری که ماهها در صدر بیشتر سخنرانیها بود

استاندار سابق در حالی به دریافت مدال افتخار نائل آمد که به گفته مصطفی محمد نجار وزیر وقت به پاس اجرای طرح مسکن مهر و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اتفاق افتاد. دو طرحی که در حال حاضر با چند و چونهای زیادی در استان و کشور همراه است.

مسکن مهری که ماهها در صدر بیشتر سخنرانیهای استاندار قرار داشت و وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بحث مسکن مهر حرف اول را در کشور می‌زند این نوید را به مردم می داد که در تمامی شهرهای استان چه شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر و چه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها پروژه‌های مسکن مهر با موفقیت اجرا شده و یا در حال اجرا می باشد و البته شهروندان گلایه هایی از وضعیت خدماتی این خانه ها دارند.

در کنار مسکن و صنعت، خشکسالی های اخیر، افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و عدم پوشش بیمه ای نیز حال کشاورزی را هر روز بدتر از روز قبل می کرد. تا آنجا که شعبانی فرد رونق کشاورزی را از برنامه های اولویت داراستان اعلام کرد و بارها و بارها به کارگیری روش های جدید الگوی کشت، کیفیت بخشی به بذور و نژادهای مرغوب دام و طیور، تقویت سیستم آبیاری نوین، کشت گلخانه ای و مشاغل فرآوری کشاورزی، تربیت نیروی انسای متخصص را اساس کشاورزی موفق و حرکت به سوی استقلال تولیدات این حوزه دانست.

در برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید تمامی ۱۶۵هزار هکتار باقی مانده اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شود و با بهره گیری مفید از آب صرفه جویی شده، توسعه کشت و پرورش دام و طیور در استان رونق گیرد. رونقی که در دولت نهم و دهم محقق نشد.

مدیر ارشد استان، کلانشهر شدن اراک را در سابقه کاری خود به ارمغان گذاشت

اما مدیر ارشد استان کلان شهرشدن اراک را در سابقه کاری خود به ارمغان گذاشت، کلانشهری که در حال حاضر با ترافیک و آلودگی هوایش تنها مانده است و استاندار پنجشنبه هایش را تعطیل کرد تا بخشی از آلودگی و ترافیک را کم کند.

حال صندلی استاندار منتظر محمدحسین مقیمی در دولت یازدهم است تا با تدبیر و امید و استفاده از نظرات کارشناسان و نه نظرات سلیقه ای و شخصی گره های کور استانی را حل کند.

سکاندار جدید و مسائل پیش رو

باز کردن گره های کور برای کاهش طلاق به خصوص در دو شهر اراک و ساوه، کاهش تصادفات جاده ای، رفع موانع تولید در استان صنعتی، کاهش ترافیک در کلان شهر اراک، رفع مشکل بیکاری و… صدها خواسته ناتمام مردم است که مردم حل آن را انتظار دارند.

محمد حسین مقیمی استاندار جدید

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به ویژگیهای استاندار گفت: استان مرکزی از جمله مناطق مهم و استراتژیک کشور در عرصه های گوناگون محسوب می‌شود، و ظرفیت‌های مهم استانی از قبیل نیروهای انسانی کارآمد، قطب کشاورزی، صنعتی و علمی کشور، نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی، استعداد این استان را برای توسعه پایدار فراهم کرده است.

شهلا میرگلو بیات خواستار بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت استان در جبران عقب ماندگی های این منطقه شد و ادامه داد: یقینا استاندار جدید که سابقه مدیریتی عمل گرا را در کارنامه خویش دارد با نگاه فرا منطقه ای و فرا جناحی و با توجه به تجربیات مدیریتی خود این موضوعات را به خوبی مدیریت خواهد کرد.

ارتقاء شاخص های اقنصادی الزام امروز استان

وی اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های افتصادی استان، توجه به زیرساخت‌ها، ارتقای سطح فناوری‌های بنیانی در سطح استان، هماهنگی و همکاری مطلوب با مجمع نمایندگان، استفاده از نیروی حتی الامکان بومی، کارآمد و متخصص در استانداری و مجموعه مدیریتی استان، حرکت در مسیر میانه روی و اعتدال به عنوان شعار دولت یازدهم، پرهیز از ورود به مسایل حزبی و جناحی، پرهیز از انتصاب مدیرانی با سوابق مبهم و غیر متخصص، استفاده از ظرفیت نخبگان و توجه به نخبه پروری از دیگر انتظارات مهم از استاندار مرکزی است.

علی اکبر شعبانی فرد جهرمی مهندس صنایع و رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۶  با انتظارات و امیدهایی که از او می رفت با رفتن خود پرونده مدیریت ارشد دولت نهم و دهم را بست  تا پرونده جدید به نام محمد حسین مقیمی استاندارسابق خوزستان و کرمانشاه و کارشناس ارشد مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری امید تازه ای برای پاسخگویی به مطالبات مردم را بگشاید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.