انتخاب اعضای هیئت رئیسه شوراهای فرادستی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر،  استاندار مرکزی عصر روز سه شنبه در این مراسم گفت: هدف از تشکیل شورای اسلامی شهرستان به عنوان مرجعی فرادستی؛ رسیدگی و نظارت بر شوراهای زیرمجموعه در بخش ها، شهرها و روستاها بوده و از وظایف عمده آن ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه سیاسی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، رفاهی و فرهنگی شهرستان، حل مشکلات و همچنین حضور در جلسات رسمی و ارائه پیشنهادات برآمده از شوراهای مجموعه های زیرنظر می باشد.

محمدحسین مقیمی افزود: شوراهای اسلامی کانون مدیریت محلی و جایگاه متبلور تصمیم سازی از پایین به بالا است که تشکیل آن توانسته سازو کارهای مناسب را در اتصال بیشتر مردم و مسئولان مهیا کند.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی بخش بزرگی از تصدی های دولت را برطرف کرده و با بهره گیری از ظرفیتهای مردمی شرایطی سهل برای پاسخگویی بهتر و سرعت بخشی به حل شمکلات و توسعه پایدار مناطق شهری و روستایی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: شوراهای عالی استانها با اختیارات وسیعی که در قانون اساسی برای آنها تعریف شده ظرفیت مناسبی برای اصلاح قوانین ، انتقال نظرات شوراهای استانها در تصمیم سازیهای کلان و تقویت تعامل بدنه دولت و مجلس با استانها هستند که باید از این فرصت به نحو بهینه استفاده شود.

 

 

مقیمی اظهار کرد: صرفه و صلاح مردم به عنوان ولی نعمتان نظام سرلوحه امور شورایی است و اعضای شوراهای اسلامی باید در تمامی امور ارجاعی مبنای تصمیمات خود را بر مر قانون، پاکدستی و احقاق حقوق مردم بگذارند.

وی یادآور شد: شوراها باید با ظرافت و حساسیت برای تمامیطیف ها و لایه های اجتماعی تصمیم سازی کنند و از هرگونه تبعیض و لابی گری بپرهیزند.

استاندار مرکزی گفت: شناسایی و تشکیل نهادهای مردمی و بخش خصوصی در روستاها و شهرها برای مشارکت در برنامه های عمرانی در کنار برنامه های مصرب و اعتبارات شورایی موضوعی است که می تواند در تقویت ظرفیت و جایگاه شوراهای اسلامی اثرگذار باشد.

در این نشست سید مهدی ساداتی به عنوان رییس، سلمان فضلی خانی نایب رییس، محمدرضا خلج معصومی منشی و مجتبی عابدی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

در این انتخابات همچنین حسین پوریا به عنوان نماینده شوراهای استان در هیئت حل اختلاف استان مرکزی و حسن فیروزی و محمدرضا حلج معصومی به عنوان اعضای هیئت رئیسه سنی شوراهای اسلامی فرادستی استان برگزیده شدند.

همچنین در این انتخابات سید مهدی ساداتی و مجید کلوانی به عنوان نمایندگان شوراهای اسلامی استان مرکزی در شورای عالی استانها انتخاب شدند.

هم اینک ۳۳ شورای اسلامی در شهرهای استان مرکزی با ۱۹۳ عضو و ۸۴۵ شورای بخش و روستا با دو هزار و ۴۱۳ عضو در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.