خطبه های نماز جمعه امروز غرق‌آباد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام علی جنتی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر غرق‌آباد از توابع شهرستان ساوه با اشاره به قیام ۳۰ تیرماه در سال ۱۳۳۱ افزود: بعد از حوادثی که در آن سال‌ها رخ داد مرحوم آیت‌الله کاشانی وارد میدان شدند و اعلام کردند که اگر قوام کنار نرود اعلام جهاد خواهم کرد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مرحوم آیت‌الله کاشانی، مصدق به نخست‌وزیری برگشت و قیام مردم به نتیجه نشست گرچه بعدها با بی‌مهری‌های مصدق آقای کاشانی کنار گذاشته شد اما این رویداد بیانگر حضور روحانیت در صحنه و تلاش آنها در راستای احقاق حق بوده است.

جنتی‌نیا با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد که هیچگاه روحانیون از رسالت و وظیفه خود کوتاه نیامده و عقب‌نشینی نکرده‌اند، اظهار داشت: با وجود اینکه برخی می‌خواهند نقش روحانیت را بی‌‌اهمیت دانسته و آنان را از صحنه خارج کنند اما می‌بینیم که روحانیت نقش تأثیرگذاری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته و در متن انقلاب است.

وی با بیان اینکه عزت و عظمت امروز اسلام مدیون تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های علما و روحانیت است، اضافه کرد: علما در دفاع از اسلام و ولایت فقیه با کسی تعارف ندارند و شاهد این موضوع بوده‌ایم که هرجا که حضور روحانیت پر رنگ‌تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

امام جمعه غرق‌آباد در ادامه با عرض تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) گفت: شخصیت حضرت خدیجه (س) و خدمات گسترده ایشان برای ترویج و توسعه دین مبین اسلام مثال‌زدنی است.

جنتی‌نیا بیان کرد: اسلام دین ارزش و کرامت است و ملاک یک انسان خوب، داشتن ایمان، تقوا و عمل صالح است و بین زن و مرد نیز دراینخصوص فضیلتی نیست.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) در تاریخ بشری همچون ستاره می‌درخشد. ایشان زنی پاکدامن بود که به واسطه ایمان و عمل صالح به این مقام رسید.

جنتی‌نیا در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: به فرموده امام مجتبی (ع) کمال عقل انسان به معاشرت و برخورد نیک با مردم است و این درس بزرگی برای جامعه بشری است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) دو بار تمام اموال خود را در بین مستمندان تقسیم کرد و به حق کریم اهل بیت(ع) بود، براین اساس، این روز به نام روز اکرام ایتام نیز نامگذاری شده است.

امام جمعه غرق‌آباد خواستار دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان جامعه در تأسی به سیره امام مجتبی (ع) به عنوان کریم اهل بیت (ع) شد.

حجت‌الاسلام جنتی‌نیا همچنین با اشاره به فضیلت روزه‌داری گفت: به نظر دانشمندان اسلامی و غیراسلامی روزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است و از این جهت است که پیامبر(ص) فرمودند که روزه بگیرید تا سالم بمانید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.