معاون استاندار مرکزی: دولت دستاوردهای مهمی درعرصه اجتماعی دارد

به گزارش مرکزی دیلی، ˈشکرالله حسن بیگیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی تقویت همبستگی اجتماعی، رشد شاخص های اخلاقی، بهبود سلامت، مهار آسیب های اجتماعی و ایجاد گفتمان فرهنگی کارامد و همه جانبه نگر است.

وی توضیح داد: رسانه های جمعی و مردم، بیشتر مباحث سیاست خارجی و سامان معضلات اقتصادی را در کانون توجه دارند در حالیکه نهضتی کارشناسی و عمیق با برنامه های موثر در حوزه اقتصادی و فرهنگی توسط دولت یازدهم کلید خورده است.

حسن بیگی گفت: یکی از برنامه های موفق دولت در استان مرکزی در مدیریت چالشهای اجتماعی و فرهنگی تدوین سند فرهنگی این استان است که برای نخستین بار در کشور تهیه شده و راهبردهای آن گره گشای بسیاری از مشکلات است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از اولویتهای اجتماعی دولت نیز از اردیبهشت ماه امسال کلید خورده و ثمره آن امروز با کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم تا هفت و نیم درصد؛ رضایتمندی عمومی را ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: بهبود خدمات هتلینگ بیمارستانی، پذیرش مسوولیت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستانها، کاهش ۱۱ درصدی عمل سزارین و استقرار پزشک مقیم بیمارستانی از دیگر دستاوردهایی است که به مدد برنامه های دولت در حوزه سلامت برای مردم رقم خورده است.

حسن بیگی بیان کرد: یکی از چالش های مهم حوزه اجتماعی کشور بحث از دست دادن سرمایه های انسانی در تصادف های جاده ای است که در این خصوص نیز استان مرکزی به عنوان پیشرو؛ سند ارتقای فرهنگ ترافیک را برای اولین بار به عنوان الگوی کشوری در اراک اجرایی کرده که توانسته ۲۷ درصد در کاهش کشته های جاده ای اثرگذاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: مدیریت امور زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال استان از اولویتهای دولت یازدهم است و در استان مرکزی با تشکیل هشت کمیته تخصصی برنامه های گسترده ای در توانمندسازی فکری و مهارت آموزی زنان و همچنین ارتقای مشارکت آنان در امور اجتماعی و فرهنگی در دست انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی توضیح داد: استفاده از نگاه کارشناسی حوزه غیردولتی و ایجاد اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی از راهبردهایی است که دولت تدبیر و امید در پرداختن ریشه ای به حل چالشهای این بخش دنبال می کند.

حسن بیگی گفت: یکی از موضوعات هم که در استان به صورت اصولی برآن سرمایه گذاری شده مبارزه با فساد و تکیه بر پاکدستی است که با نظارت مستمر محسوس و غیرمحسوس درحال انجام است.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاهها تلاش بر این است که روشهای گفتمان اعتدال در لایه های اجتماعی با هدف ایده سازی و فعال کردن نقد و نظر نهادینه شود و در این راستا برنامه هایی در دست انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات دولت در عرصه فرهنگی و اجتماعی مقطعی نیست بلکه نگاه اصلاح گر و توسعه گرا همراه آن است اما با توجه به اینکه بازده امور فرهنگی و اجتماعی دیرهنگام است شاید در فرصت کوتاه یکساله نتوان نتایج آن را به صورت محسوس مورد نقد و نظر قرار داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.