برگزاری نشست کتاب‌خوان کشور در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، امین کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین تمامی اقشار جامعه اظهار داشت: یکصدو بیست و یکمین نشست کتاب‌خوان با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مشتاقان کتابخوانی ۳۰ شهریور ‌آئینه شهر اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم این مهم را در جامعه به ویژه در بینه تمامی اقشار با جدیت ترویج دهیم و در استان مرکزی که یک استان فرهنگی با مفاخر ادبی فراوان است این مهم با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرکل‌کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: نشست کتاب‌خوان کشور با حضور کتابداران، اصحاب رسانه و مسئولان استانی دوشنبه ۳۰ شهریورماه در فرهنگ‌سرای آئینه شهر اراک برگزار می‌شود که با توجه به استقبال علاقمندان به این مهم در استان مرکزی سلسله نشست‎های کتاب‌خوان تا پایان امسال در نقاط مختلف استان مرکزی برگزارمی‌شود.

کمالوندی با اشاره به اینکه در این سلسله نشست‌ها علاقمندان به کتاب می‌توانند مطالعه آزاد داشته باشند گفت: دو نشست نخست استان در اراک و خمین برگزار می‌شود که در این سلسله نشست‌ها افراد شرکت کننده در مدت زمان ۷ دقیقه باید کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند به اشتراک بگذارند و این کتاب را به افراد دیگر معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه‌دهندگان در سومین نشست کتابخوان از اهالی حوزه کتاب هستند که این افراد شامل کتابداران، اعضای کتابخانه‌های عمومی، شخصیت‌های فرهنگی، هنری، نویسندگان، فعالان رسانه در حوزه کتاب هستند و علاقمندان به شرکت در این مهم می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های‌عمومی استان مرکزی به نشانی www.markazipl.ir به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده خود در این سامانه اقدام کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.