گشایش همایش تخصصی پدافند غیرعامل کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این همایش دو روزه که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران استانی این نهاد برگزار می شود، امور آسیب شناسی عوامل و مراحل اجرایی و مهندسی ، تقویت سطوح پیشگیرانه و چگونگی برنامه ریزی و عمل در حوزه استراتژیک و زیرساختی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش گفت: مصون سازی کشور در برابر تهدیدات مختلف داخلی و خارجی به عنوان اولویت جدی و خواست مقام معظم رهبری ، ساماندهی و تقویت اصول پدافند غیرعامل در نظام فنی و مهندسی در دستور کار قرار دارد .
«غلامرضا جلالی» افزود: کشور از ظرفیت قوی مهندسی برخوردار است که باید مراحل تبدیل ایده و حرف در پدافند غیرعامل به دست این قشر در نظام اجرایی کشور نهادینه شده و توسعه یابد.
وی توضیح داد: پدافند غیرعامل اجرایی به عنوان قلب نظام فنی و اجرایی کشور و موتور محرک برنامه های کارآمد است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: تهدیدها و تحریم ها در ۳۴ سال گذشته موجب شده که ایران نسبت به سایر کشورها در حوزه پدافند غیرعامل خوش بدرخشد و اکنون زمان آن رسیده که با ریز شدن در فصول تخصصی دستگاه ها بستر تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه در پدافند غیرعامل فراهم شود.
جلالی گفت: یکی از نیازهای ضروری کشور درحال حاضر توجه به چند منظوره کردن طرح های اجرایی کشور است که در هر هزینه عمرانی به جز کاربری خاص تعریف شده زمینه های پدافند غیرعامل و اهداف دستگاه های دیگر هم پیش بینی شود تا هزینه ها کاهش یابد.
وی عنوان کرد: برای مثال در پارکینگ ها، پارک ها، طرح های هادی روستایی، اماکن و تاسیسات خدماتی و رفاهی باید کانون های پناهگاهی و دپوی تجهیزات ضروری احداث شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور باید در نظام اموزشی خود مباحث بومی پدافند غیرعامل را در رشته های فنی و مهندسی و شهرسازی بگنجانند و این باعث می شود که در کوتاه مدت با طرح های کارامد در زیرساخت های کشور پدافند غیرعامل به صورت اصولی رشد کند.
سردار سرتیپ جلالی عنوان کرد: رشته های آموزش معماری، عمران، امنیت ملی، سایبری ، پزشکی و فناوری اطلاعات به شدت نیازمند ورود موضوعات تخصصی پدافند غیرعامل در مباحث آکادمیک است.
وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ضروری است که با هدف بازدارندگی و تداوم و فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات انجام می شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: استمرار برنامه های پدافند غیرعامل در زیرساخت های خدمات آب و برق، امنیت، نان و غذا، بهداشت، انرژی ، ارتباطات و سطوح اجرایی کشور اولویت جدی دارد.
سردار سرتیپ جلالی عنوان کرد: مفاهیم راهبردی پدافند غیرعامل باید در قالب برنامه های آمایش سرزمین، برنامه های توسعه و سند چشم انداز نظام به دقت دنبال و عملیاتی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی با دارا بودن جمعیت دانشجویی، صنعت، کشاورزی و واقع شدن در بزرگراههای کشوری از موقعیت استراتژیکی برخوردار است و جدی گرفتن موضوعات پدافند غیرعامل در تمام سطوح در دستگاه های اجرای امری حیاتی است.
ابوالقاسم نصراللهی اظهار کرد: پدافند غیرعامل سرمایه ای بزرگ برای استان است واین مهم باید علاوه بر مدیریت بحران در تمامی سطوح غیرعامل باظرافت دیده شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.