آصفری:ایران با تمدن هزار ساله به‌عنوان اثرگذارترین کشور منطقه مطرح است

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، حضور ایران در جنبش غیرمتعهدها و اجلاس سران کشور را مقتدرانه دانست و گفت: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به شرایط اخیر حاکم بر منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که سخنرانی مقتدرانه و از روی عقلانیت رئیس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس را می‌توان از جمله این امور مهم عنوان کرد.

وی بیان کرد: حضور مقتدرانه رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل که به‌درستی از حقوق مردم ایران دفاع کرده و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای احقاق حقوق هسته‌ای ایران را دنبال کردند بیانگر اقتدار ایران در منطقه و خاورمیانه است.

جمهوری اسلامی ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست

آصفری اظهار کرد: رئیس جمهور در اجلاس سران کشور با جدیت تمام موضوع جهان عاری از جنگ و خونریزی را مطرح کرده و با اعلام آمادگی از برگزاری همایش جهان عاری از جنگ و خونریزی نشان دادند که کسانی که به دنبال ایجاد ایران هراسی در منطقه هستند بدانند که جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها تهدیدی بر علیه هیچ کشوری نیست؛ بلکه آماده ایجاد امنیت به ویژه برای کشورهای حوزه خلیج فارس است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گفت‌و‌گوهای رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سران کشور نیز، اظهار کرد: این‌ها همه بیانگر این مهم است که هر تلاشی که دشمن تاکنون برای منزوی کردن ایران انجام داده است به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با داشتن یک تمدن هزاران ساله به‌عنوان کشوری اثرگذار در منطقه مطرح شده است و از لحاظ استراتژیکی و جغرافیایی در یک موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند در جهت حل معادلات بین‌المللی نیز بسیار تأثیرگذار عمل کند. از سوی دیگر ریاست ایران در جنبش غیرمتعهدها و حضور بیش از ۱۲۰ کشور در این اجلاس نشان‌دهنده این است که امروز جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه‌ای برای کشورهای دیگر در صحنه بین‌المللی است.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به موضع‌گیری اخیر آمریکا در مقابل سخنان رئیس جمهور ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز در گزینه نظامی خود برای عملیات و حمله بر ایران تنها مانده، ادامه داد: موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا در مقابل سخنان رئیس جمهور ایران بعد از برگزاری اجلاس سران نشان‌دهنده اوج توانمندی و قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام می‌دانند که هیچ زمانی توانایی رویارویی نظامی با ایران را نخواهند داشت؛ چراکه نیروهای مسلح ما از یک اقتدار و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به آسانی در مقابل توطئه‌ها بایستند و رژیم صهیونیستی وقتی خود را در منطقه تنها دید دست به مقابله زده و با موضع‌گیری در مقابل ایران ضعف خود را به جهانیان ثابت کرد.

دشمنان توانایی رویارویی نظامی با ایران را نخواهند داشت

آصفری بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا تا زمانی که تحت فشار تندروهای افراطی و لابی‌های صهیونیستی قرار دارد؛ مطمئناً نمی‌تواند روابط خوبی را با کشورها اعم از ایران و دیگر حکومت‌های منطقه برقرار کند و تا زمانی که منافع صهیونیست‌ها را در منطقه دنبال کند به ضرر مردم منطقه و به ویژه مردم آمریکا حرکت کرده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان، تصریح کرد: امروز مردم آمریکا مشکلات جدی در بحث اقتصادی و اجتماعی دارند و متاسفأنه دولت آمریکا به جای پرداختن به مسائل داخلی برای حمایت از صهیونیست‌ها دست به تهاجم نظامی بر علیه ایران، سوریه، عراق و دیگر کشورهای مسلمان منطقه زده است که بی‌شک با شک مواجه خواهد بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.